שר האוצר הגרמני: הסכם עולמי - ע"י מיסוי עסקות פיננסיות

בראיון ל"פייננשל טיימס" קרא וולפגנג שאובל, שר האוצר הגרמני, לרגולציות קשות יותר על בנקים גדולים ■ בנוגע למשבר של המדינות בגוש, אמר: "איטליה חייבת לפתור את בעיותיה בעצמה"

שר האוצר הגרמני, וולפגנג שאובל (Wolfgang Schauble), מעוניין שהאיחוד האירופי ינקוט במדיניות של "איחוד פיסקלי", וקורא לרגולציות קשות יותר על בנקים גדולים, כך אמר היום (ב') ל"פייננשל טיימס".

"אני משוכנע שאם נחליט על מיסוי עסקות פיננסיות באיחוד האירופי, זה יגביר מאוד את הסיכויים להשגת הסכם כלל עולמי", אמר שאובל, ימים אחדים לפני פסגת ה-G20.

הוא הוסיף כי הוא היה מודע היטב להתנגדותה של בריטניה להצעה, אשר תוצג בפני שרי האוצר של האיחוד האירופי ב-8 בנובמבר: "אני מכבד את טענותיהם, אך קודם כל עלינו לערוך דיון ברמת האיחוד האירופי. אין זה נכון לומר שזה חסר סיכוי לפני שאפילו דנו בכך".

כמו כן, הוא ציין כי על איטליה לפתור את בעיותיה לבד על מנת לפתור את עול החוב שלה, כשהוא מודה ש"יש עוד עבודה": "יציבות האירו דורשת שהמדינות החברות הגדולות יממשו את האחריות שלהן. איטליה חייבת לפתור את בעיותיה בעצמה".

בנוגע לרגולציות הפיננסיות המדוברות בימים אלה באירופה, הוא ציין כי "האינטרס של הסקטור הפיננסי הוא להבטיח שהון יוקצה בצורה אינטליגנטית".