ג'ף פולבר: "שיתוף בטוויטר ובפייסבוק - לא חסר משמעות"

יזם האינטרנט בכנס DLD: "אנחנו בתקופה שעוזרת לאנשים לתקשר ביניהם - זו הדרך של כל אחד להביע את עצמו" ■ מאיר ברנד: "הרשתות החברתיות משפיעות יותר ויותר על החיים"

"הרשתות החברתיות משפיעות עלינו יותר ויותר על החיים - על החינוך, על הקשר בין אנשים. הן מעבירות את הכוח למשתמש הקצה. כמו שראינו לאחרונה איך האינטרנט והרשתות החברתיות משפיעים על מהפכות - מכיכר תחריר ועד לוול סטריט", כך פתח היום (ג') מנכ"ל גוגל ישראל, מאיר ברנד, את פאנל "התפקיד של הניו-מדיה במהפכות של הרשתות החברתיות" בכנס DLD שנערך היום בנמל יפו.

עוד השתתפו בפאנל: ג'ף פולבר, יזם, בלוגר ומייסד כנס #140, ג'ימי מימן (ראש המחלקה הבינלאומית בקבוצת האפינגטון פוסט), דני גל (יו"ר ומייסד-שותף The Hub TLV) ושגיא חמץ (מנכ"ל blink).

לדברי מימן, "זה מה שאריאנה הפינגטון אומרת לנו כל הזמן: אנחנו צריכים לתת לאנשים קול ולהביא להם את הפלטפורמה. אתה לא צריך להיות מפורסם, אלא צריך להיות לך משהו חשוב להגיד".

- ברנד: האם צ'ה גווארה הבא הוא מתכנת?

פולבר: "אנחנו בתקופה חדשה שעוזרת לאנשים לתקשר ביניהם. אני מאמין שנראה בשנים הקרובות אנשים שמעלים את הקול שלהם. זה עולם של 7 מיליארד אנשים ו-7 מיליארד קולות. כל אחד משנה, וכל קול חשוב. אני לא מאמין שציוצים בטוויטר הם חסרי משמעות או שסטטוסים בפייסבוק הם חסרי משמעות. זו דרך של כל אחד להביע את עצמו".

שגיא: "זה נעשה קל יותר לכתוב ולשתף באמצעות הכלים החברתיים".

גל: "אנשים מחפשים קשר של פנים מול פנים. רשתות חברתיות אף פעם לא יחליפו את זה".

פולבר: "הילדים שלי משתפים באינטרנט דברים שאני לעולם לא אשתף".

* ברנד: אז אפשר להגיד שהפרטיות היא לא כזה נושא מהותי עבור צעירים. מה דעתכם על זה על עולם ללא פרטיות?

חמץ: "בעולם חברתי שבו כולם רוצים לשתף, אם תחשבו על פרטיות ועל סלבס. ליידי גאגא משתפת כל דבר. לפני המדיה החברתית היא הייתה מסתירה דברים, ועיתונאים היו מנסים לחפש מידע. אבל במדיה החברתית אנשים משתפים דברים. גם בישראל אנשים כמו ג'ודי ניר-מוזס או נועה תשבי משתפים דברים אישיים. פרטיות זה בעיני המתבונן".