חדשות 10: התיקון בעניין זכייניות ערוץ 2 עלול להביא לסגירתנו

כחלון מקדם תיקון הקובע כי זכיינית ערוץ 2 שתבחר לעבור לרישיון תוכל להמשיך להחזיק בחדשות 2 ■ התיקון מחזק את הסברה כי אם רשת וערוץ 10 יתמזגו, חדשות 10 עלולה להיסגר

בחברת חדשות ערוץ 10 חוששים כי תיקון החוק להרחבת מערך עידן+, אותו מבקש שר התקשורת משה כחלון לקדם, יפגע בחברה ואף עלול להביא בסופו של דבר לסגירתה.

כפי שפורסם אתמול (ב') ב"גלובס", השר כחלון תומך בהצעה לתיקון של ח"כ רוברט אילטוב, לפיה זכיינית שתעזוב את ערוץ 2 לטובת רישיון תוכל להמשיך ולהחזיק בחברת חדשות ערוץ 2 יחד עם הזכיינית שתישאר בערוץ 2. מצב כזה יקיים שני ערוצים שישדרו את שידורי חדשות, ואילו רק ערוץ אחד שישדר את חדשות ערוץ 10.

מיזוג לתוך ערוץ 2

יתרה מזאת, החשש הוא כי מצב כזה יהפוך מיזוג אפשרי בין רשת לערוץ 10 לכזה שיקפל את הזכיינית ישראל 10 אל תוך ערוץ 2 ולא אל תוך ערוץ 10, מה שיביא בסופו של דבר לסגירת חדשות 10.

כיום נחשב מיזוג בין רשת לערוץ 10 לאופציה סבירה, וזו מתחדדת במקרה שקשת אכן תממש את כוונתה לעזוב את ערוץ 2 ולקחת לעצמה רישיון לערוץ טלוויזיה המשדר שבוע ימים, כבר בשנת 2013.

לו קשת הייתה נשארת בערוץ 2 לאחר 2013, הדרך היחידה שרשת או קשת היו יכולות לשדר 7 ימים בשבוע הייתה תוך מיזוג עם ערוץ 10. במצב כזה, שבו הן לא היו יכולות להחזיק בחברת החדשות של ערוץ 2 עם נטישת הערוץ - הן היו בוחרות באופציה השנייה העדיפה, והיא להתמזג אל תוך ערוץ 10 ולשלב את תכניהן בתכניו, תוך שמירה וחיזוק של חדשות 10.

במצבו הנוכחי של ערוץ 10, האופציה היחידה להמשך הישרדותו היא הכנסה של משקיע או לחילופין מיזוג עם אחת מזכייניות 2. מצב שבו רשת תמשיך לשמור על אפיק 22 ועל חברת החדשות, יהפוך אותה לאטרקטיבית יותר למיזוג לתוכה תוך שמירה על חברת החדשות של 2. מהלך כזה גם יקל על רשת בהתמודדות עם הגידול במחויבויותיה ושמירה על המותג חזק. ואולם, כאמור, עשוי המהלך להביא לסגירת חברת חדשות ערוץ 10.

בחדשות ערוץ 10 סירבו להגיב.

ממה חוששים בערוץ 10 ומה רוצים בערוץ 2
 ממה חוששים בערוץ 10 ומה רוצים בערוץ 2