מיזוג גלטן, יצרנית ביו-דיזל, עם אלומות ספרינט יוצא לדרך

פעילות חברת גלטן הוערכה לפי שווי של כ-79 מיליון שקל ■ במסגרת המיזוג יוקצו לבעלי המניות בגלטן כ-80% ממניות אלומות ■ חברת גלטן פעילה בתחום הביו-דיזל ומתמחה בגידול והפקה של שמן מצמח הג'אטורפה עבור התעשייה

אמש (ב') אישר דירקטוריון חברת אלומות ספרינט את המיזוג עם חברת גלטן, הפעילה בתחום הביו-דיזל ומתמחה בגידול והפקה של שמן מצמח הג'אטורפה עבור התעשייה.

המיזוג בוצע על פי הערכת שווי לחברת גלטן של כ-79 מיליון שקל. במסגרת עסקת המיזוג בין גלטן לאלומות, תרכוש אלומות את מלוא הון המניות המונפק והנפרע של חברת גלטן ובתמורה תקצה לבעלי המניות בגלטן ניירות ערך של החברה, בהקצאה פרטית.

חברת גלטן מגדלת את צמח הג'אטרופה ממנו מפיקים שמן צמחי ממקור לא אכיל, המשמש להפקת ביו-דיזל שנמכר בעיקר באירופה. הג'אטרופה הינו צמח רב שנתי שאינו מיועד למאכל וגדל באזורים נידחים ובאדמות שוליים, ללא צורך בהשקיה. החברה פועלת בגאנה שבאפריקה מזה מספר שנים וברשותה שטחים נרחבים המשמשים לגידול צמח הג'אטרופה.

מחברת גלטן נמסר כי לאחר מיזוגה של גלטן לחברה ציבורית, בכוונתה לשמר את תחום פעילותה וכן לפעול לצורך גיוס הון על מנת להרחיב תחום פעילות זה, כך שניתן יהיה לבצע ייצור של שמן צמחי לתעשיית הביו-דיזל באופן מסחרי.