בעקבות המחאה: בנק אוף אמריקה ביטל עמלת כרטיסי חיוב

הבנק השני בגודלו בארה"ב ביטל תוכניתו לבצע גבייה חודשית של 5 דולר מלקוחותיו, עבור שימוש בכרטיסי חיוב ■ סמנכ"ל התפעול של הבנק: "הקשבנו ללקוחות שלנו בקשב רב"

המחאה החברתית מגיעה גם לארה"ב, ויש לה השלכות: בנק אוף אמריקה , הבנק השני בגודלו בארה"ב, ביטל הערב (ג') את תוכניתו לבצע גבייה חודשית של 5 דולר מלקוחותיו, עבור שימוש בכרטיסי חיוב. זאת, לאור מחאה ציבורית שפרצה לאחר הצהרת הבנק בדבר כוונתו לבצע את המהלך.

הבנק חזר בו כאמור מכוונתו לבצע את החיוב, שאמור היה להיכנס לתוקף החל מחודש ינואר 2012. "הקשבנו ללקוחות שלנו בקשב רב", אמר דויד דארנל (David Darnell), סמנכ"ל התפעול של הבנק, בהצהרה היום.

העמלה החדשה שבוטלה הציתה גל הפגנות בארה"ב, ואף גררה פתיחתה של עצומה באינטרנט שסחפה יותר מ-300 חתימות. גם נשיא ארה"ב, ברק אובמה, ביקר את המהלך ואמר כי הוא "לא בהכרח הוגן עבור הלקוחות".

בנוסף, הופעל על בנק אוף אמריקה לחץ רב לאחר שהמתחרים JP מורגן ו-וולס פרגו החליטו לבטל גם הם עמלות דומות, כשהם מותירים את הבנק היחיד במערכה המציג עמלה שכזו. גם בסיטיגרופ דחו מוקדם יותר השנה את הרעיון, יש לציין.

"עבור לא מעט לקוחות, הצעד הזה היה הקש ששבר את גב הגמל", אמר ג'ין-אן פוקס (Jean Ann Fox), מנהל שירותים פיננסיים בפדרציית הצרכנים של אמריקה. "הבנקים ערכו שינויים רבים עבור הלקוחות, תוך שהם מעלים את העמלות ודרישות האשראי - והלקוחות הבהירו שהם מתנגדים לעוד צעד שכזה".