הפסקת מסחר במנופים; קיבלה דוח משאבים מותנים ב"ים"

חברת מנופים קיבלה דוח משאבים מותנים במבנה "ים" שבמאגר יורה, אחד מאתרי הקידוח ברישיון "שמן" ■ מכיל פוטנציאל נפט של 120,405 MBBL

חברת מנופים פיננסים מודיעה הבוקר (ד') כי קיבלה דוח ביחס למשאבים מותנים שנערך על ידי חברת NSAI (Netherland and Sewell & Associates(, הכולל את נתוני המשאבים המותנים במבנה "ים" במאגר יורה (Jurassic), אחד מאתרי הקידוח בפרוייקט שמן.

הדוח נמסר למנופים על ידי חברת שמן משאבי נפט וגז, שהוקמה לצורך ביצוע חיפושי נפט במסגרת רישיון 387/"שמן", ולמנופים החזקות בכ-23% מהון מניותיה. שמן מנגד מחזיקה בשיעור של 95% ברישיון, כאשר חברת CDC מחזיקה ביתרת הרישיון (כ-5%).

המשאבים בדוח מסווגים כמותנים לאור העבודה שמאגר יורה התגלה בקידוח אקספלורציה ונבדק, ולאחר שתאושר תוכנית פיתוח לפרוייקט - חלקם עשויים להיות מסווגים כרזרבות.

על פי הדוח, פוטנציאל הגז המצוי במאגר "ים" על פי האומדן הטוב ביותר (Best Estimate) עומד על 120,405 MMCF (מיליוני רגל מעוקב של גז טבעי), ועם פוטנציאל נפט של 120,405 MBBL (אלפי חביות נפט).

על פי הדוח, המשאבים בדוח מסווגים נכון ל-30 ביוני 2011 בשלב הצדקת פיתוח בבחינה (Development Pendind). על פי הערכות שמן, העלויות הצפויות להשלמת קידוח, מבחני הפקה ותוכנית פיתוח במאגר מסתכמות בכ-85 אלף דולר, ועשויות להימשך עד כשנה מתחילת הקידוח.