פסגות: "העולם מתפכח מאשליית החילוץ של אירופה"

איילת ניר מפסגות: "הנושאים הכלכליים בעולם עוברים למגרש הפוליטי והשווקים לא אוהבים את זה" ■ בפסגות ממשיכים לצפות תנודתיות גבוהה בשווקים

"הנושאים הכלכליים בעולם עוברים יותר ויותר למגרש הפוליטי והשווקים לא אוהבים את זה, בלשון המעטה", כותבים היום (ד') כלכלני פסגות בסקירה על תוכנית החילוץ האירופאית. "באותה המידה, הם לא אוהבים את הסיכון ששב ועלה למערכת הפיננסית ולגוש האירו, כתוצאה מהחלטת ראש ממשלת יוון (ללכת למשאל עם)".

לטענת איילת ניר, כלכלנית ואסטרטגית ראשית של פסגות: "אירופה והעולם כולו מתפכחים מאשליית תוכנית החילוץ שאושרה בשבוע שעבר, הביקוש לנכסים חסרי סיכון עלה, על חשבון הנכסים המסוכנים (מניות) - ואנו ממשיכים לצפות לתנודתיות גבוהה".

בפסגות מתייחסים להצעתו של ראש ממשלת יוון, גיאורג פפנדריאו, לערוך משאל עם על תוכנית החילוץ השנייה שגובשה לה בשבוע שעבר - הכוללת "תספורת" של 50% לבעלי האג"ח היווניות.

כל האפשרויות ליוון הן בבחינת "רע מאד"

בפסגות טוענים כי ליוון שתי אפשרויות: להישאר בגוש האירו ולקבל את הסיוע כתלות בקיצוצים נוספים, או להודיע על פשיטת רגל, לפרוש מגוש האירו ולהתמודד עם "משבר פיננסי חמור ומטבע מפוחת".

"קשה לומר מה מבין האופציות טובה יותר ליוון, ונראה כי שתיהן הינן בבחינת 'רע מאד' - אך מה שמעניינים את השמקיעים אינה יוון עצמה, אלא ההשלכות של ההחלטות שלה על אירופה בעניין זה", כותבים בפסגות.

בפסגות מתייחסים לכך שפשיטת רגל יוונית תגדיל את המחיקות בבנקים, ומנגד יציאה של גוש האירו תפגע בגוש עצמו - ותחליש את מעמדו של האירו כמטבע חליפי לדולר.