יזם השנה של ישראל ב-2011: שי אגסי, מייסד בטרפלייס

מייסד ומנכ"ל בטרפלייס נבחר ליזם השנה, במסגרת כנס Journey 2011 שנערך השנה בת"א ■ יתמודד על תואר יזם השנה העולמי בתחרות הבינלאומית במונקו, ב-9 ביוני 2012

רונן בראל, יו"ר ארנסט & יאנג, ויאיר סרוסי, יו"ר בנק הפועלים, הכריזו על שי אגסי, מייסד ומנכ"ל בטר פלייס, כיזם השנה של ישראל במסגרת כנס Journey 2011 שנערך השנה בת"א.

אגסי עצמו לא היה נוכח בכנס, אך הוקלט מבעוד מועד. "בטר פלייס התחילה כרעיון לתושב מה אתה יכול לעשות את העולם טוב יותר ב-2020. שאלה פתוחה אבל נורא ממקדת ליזם. תחשוב אם מה שאתה עושה, הוא מספיק משמעותי. אתה חוזר מפגישה עם הנשיא פרס. אז בוא תתחיל. אז הוא אומר לך: 'אני ב-SAP, אני הולך להיות מנכ"ל'. פרס: 'אתה הולך להציל את החברה שלך ולעשות משהו כל כך חשוב'. אמרתי לו: 'תן לי יומיים לחשוב על זה ואז התפטרתי מהחברה שלי'".

אגסי הוסיף כי "ליזם יש את היכולת המדהימה לדמיין משהו לא קיים. בלי המגבלות של זה אני עוד לא ראיתי או זה אי אפשר לעשות. תהליך הפיתוח של תיקון והבאה לשלמות היא היחוד של יזם. בתהליך של הכתיבה, ידעתי מהר מאוד בכל ורסיה של המסמך שכתבתי שזה לא עובד. נכשלתי כי חשבתי שזה יהיה ביו-דיזל, ואחר כך חשבתי שזה יהיה על מימן. לקח זמן עד שזה עובד. זה הטבע של היזם. אנחנו מוכנים להיכשל אבל שואפים להצלחה".

אגסי יתמודד בחודש יוני בשנה הבאה במונקו על תואר יזם השנה העולמי. בתחרות העולמית משתתפים מתמודדים המייצגים חמישים מדינות שונות.

תחרות יזם השנה העולמית של פירמת ראיית החשבון ארנסט אנד יאנג, נחשבת לאוסקר של המגזר העסקי. התחרות מתקיימת כבר קרוב ל-30 שנה והיא נחשבת לכלי ניבוי טוב להצלחה עסקית. 50 מבין 100 החברות המובילות בנאסד"ק זכו בתחרות זו, כאשר גיל שוויד - מסייד ומנכ"ל צ'ק פויינט, זכה בשנה שעברה בתואר. הקריטריונים הבינלאומיים לבחירת יזם השנה הם: מנהיגות, יכולת פיננסית, ניהול וחשיבה אסטרטגית, התרבות הארגונית, חדשנות, התמודדות עם משברים ושקיים, והשפעה גלובלית.