נשיא הנציבות האירופית: "יוון עלולה לגרום לסיכון כלכלי עמוק"

נשיא הנציבות האירופית, חוזה מנואל בארוסו, מביע דאגה מיוון ודוחק במדינה לקבל את חבילת החילוץ: "המצב עלול להיות כואב יותר ופגיע יותר"

נשיא הנציבות האירופית, חוזה מנואל ברוסו, הביע היום (ד') דאגה מפני יוון. ברוסו דחק ביוון לקבל לאלתר את חבילת החילוץ עליה הוסכם בבריסל, ברוסו הזהיר כי אחרת יוון עלולה לגרום לסיכון כלכלי עמוק. דבריו של נשיא נציבות האירופית נאמרים לאחר שראש ממשלת יוון פפנדראו היכה את השווקים בתדהמה כאשר הכריז על משאל עם שייערך בסוגיית חבילת החילוץ שאושרה ליוון, פפנדראו החושש ליציבות הפוליטית של שלטונו בחר לערוך משאל העם ולהביא את העניין להכרעת הציבור היווני.

"ללא הההסכם שהתקבל בעניינה של יוון, עלולה לחול הרעה משמעותית לציבור היווני, המצב עלול להיות כואב יותר ופגיע יותר", אמר בארוסו. "קשה מאוד יהיה לחזות את התוצאות", אמר בהודעה שהוציא עם הגיעו לקאן, יום לפני ועידת הפסגה של מדינות הG-20 שתתקיים מחר. ברוסו דחק בממשלת יוון ובמנהיגים הפוליטיים "להוכיח כי הם מוכנים לעבוד למען אחדות פוליטית לאומית כדי להשיג את התמיכה הרחבה הדרושה ליישום התוכנית".

נזכיר כי אתמול עוד הביע נשיא הנציבות האירופית את ביטחונו המלא ביוון כי תקבל את חבילת החילוץ עליה הסכימו מנהיגי אירופה בבריסל לפני שבוע. תגובתו של ברוסו למשאל העם עליו הכריז ראש ממשלת יוון הייתה בלשון רפה שהביעה אופטימיות ובטחון מלא ביוון. היום, כאמור, משנה נשיא הנציבות האירופית את טון הדיבור ומביע בדבריו לחץ ודאגה מההשלכות של אי קבלת תוכנית החילוץ.