יום תנודתי בבורסה הסתיים בעליות; טבע זינקה ב-5.2%

המעו"ף צנח בכ-5.7% השבוע ■ ה-ECB חתך את הריבית באירופה ■ חשיפת "גלובס": הזרמת הגז מ"תמר" עלולה להידחות

המסחר בבורסת ת"א היה גם היום (ה') תנודתי ביותר. לאחר פתיחה שלילית וירידות של יותר מ-1% במדדים המובילים עברה הבורסה לעליות של יותר מ-1% בשעות אחר הצהריים ולבסוף נסגר היום במגמה מעורבת עם עליות במדדי המעו"ף ות"א 75 וירידות במדדי הבנקים והנדל"ן. זאת, ברקע דיווחים מאירופה כי שר האוצר היווני מתנגד לרעיון משאל העם על תוכנית החילוץ - משאל אשר גרם בימים האחרונים לצניחה במדדים בשוקי העולם - וכן כי הממשל היווני מתכנס לדיון חירום באירופה. ב-14:45 הודיע הבנק המרכזי באירופה במפתיע כי הוא חותך את הריבית בגוש האירו ב-0.25% ל-1.25%. בסיכום שבועי רשם מדד המעו"ף ירידה של כ-5.7% ומדד ת"א 100 נסוג בכ-5%.

"במידה והמעו"ף יעלה על 1,130 נקודות, יש סיכוי מחודש להתפתחות מגמת עלייה", סבור זיו סגל, המנתח הטכני של "גלובס". "מהלך מתחת ל-1,080 נקודות ינציח, בהסתברות גבוהה, מגמת ירידה. ההתנגדות המשמעותית למעו"ף היא ברמה של 1,200-1,220 נקודות בערך, וכל עוד הוא מתחת לרמה זו - עלייה היא בבחינת תיקון למגמת ירידה".

כמידי יום, נשאו המשקיעים באחד-העם את עיניהם לעבר אירופה. יוון עדיין במוקד העניינים, כאשר אתמול הודיעו האיחוד האירופי וקרן המטבע הבינלאומית על דחיית מסירת הסיוע הפיננסי המגיע ליוון במסגרת תוכנית החילוץ שלה. ללא הסיוע, בהיקף 8 מיליארד אירו, יוון עלולה להכריז על חדלות פירעון עד סוף חודש נובמבר.

באותו הקשר נזכיר כי ראש ממשלת יוון, גיאורג פפנדריאו, זכה זה מכבר לתמיכת הפרלמנט המקומי באשר לכוונתו לבצע משאל עם ביום ו' הקרוב על תוכנית החילוץ השנייה. התוכנית כוללת "תספורת" של 50% לבעלי האג"ח יווניות וסיוע חיצוני של 130 מיליארד אירו. אולם, דיווחים עדכניים באשר לכינוס חירום של הממשלה היוונית כדי לדון בעתידו של משאל העם, מטילה ספק בקיומו ומשפרת את סנטימנט המשקיעים.

בארה"ב מורידים תחזיות

ועוד מעבר לים, אתמול פרסם הפדרל ריזרב בארה"ב את החלטת הריבית החודשית שלו, במסגרתה פירט גם יו"ר ה'פד' בן ברננקי אודות המדיניות המוניטארית של הבנק ועדכן את תחזיות הצמיחה הרשמיות של הבנק. למרות שמועות בשווקים כי יו"ר ה'פד' יכריז על השקתה של תוכנית רכישות שלישית (QE3) של אג"ח מגובות-משכנתאות, ברננקי נמנע מלהכריז על הנושא. אולם, ציין כי בכוונת הבנק המרכזי "לנקוט בצעדים נוספים - אם יידרש לכך".

עוד הודיע יו"ר ה'פד' (כצפוי) על הותרת הריבית המרכזית בארה"ב על כנה, ברמה אפסית (0-0.25%), וציין כי היא צפוייה להישאר ברמה זו עד שנת 2013. לסיום, הבהיר ברננקי כי הבנק המרכזי ימשיך בתוכנית "אופריישן טוויסט" (לשינוי תמהיל האג"ח שברשותו - לאג"ח ארוכות-טווח, לטובת הורדת הריביות על הלוואות ארוכות-טווח במשק), וכן חתך את תחזיות הצמיחה בארה"ב לשנים 2011-2013. כך למשל, ב'פד' צופים צמיחה של 1.6%-1.7% בשנת 2011, לעומת צמיחה של 2.7% עד 2.9% בתחזית הקודמת.

מדד אמון הצרכנים עלה

בזירת המאקרו הישראלית, "אפקט שליט" וההתאוששות החלקית של שוק ההון עשו את שלהם - ומדד אמון הצרכנים של "גלובס", בשיתוף PwC Israel, עלה בחודש אוקטובר ב-6.9 נקודות ל-89.2 נקודות (1996 = 100 נקודות). זאת לאחר עליות של 2.1 נקודות בספטמבר, ושל 2.7 נקודות באוגוסט.

שותפויות "תמר" וטבע במוקד

שותפויות "תמר" ריכזו עניין לאור חשיפת "גלובס" כי מועד תחילת הזרמת הגז מהמאגר לישראל עלול להידחות במספר חודשים עד שנה, אם עסקת הענק של השותפויות עם חברת החשמל לא תיחתם החודש. במידה וההסכם ייחתם כמתכונן, הגז מ"תמר" אמור להגיע לישראל באמצע שנת 2013, אולם היעדרו של הסכם זה עלול לפגוע במימון הביניים של הבנקים הזרים המלווים את הפרוייקט. נציין את ישראמקו וקבוצת דלק . (לסיפור המלא)

טבע המשיכה לרכז עניין ועלתה בחדות, לאחר פרסום דוחות הכספיים אתמול, ולאחר שהנהלת החברה עידכנה לפני תחילת המסחר בוול סטריט את התחזית לשנה כולה. כעת מעריכה ההנהלה, בראשות שלמה ינאי, כי הרווח הנקי non-GAAP יסתכם השנה ב-4.92-5.02 דולר למניה, לעומת תחזית קודמת לרווח של 4.9-5.2 דולר למניה. רכישת ספלון צפויה לתרום כ-15 סנט לרווח למניה. בשורה העליונה צפויות הכנסות של 18.3-18.6 מיליארד דולר לעומת תחזת קודמת להכנסות של 18.5-19 מיליארד דולר השנה. (לסיפור המלא)

אלביט הדמיה המשיכה לעורר תשומת לב, לאחר שמקורבים למוטי זיסר מסרו ל"גלובס" כי האחרון יעמוד בתשלום לבנק הפועלים והכסף יועבר "תוך כמה ימים". זאת לאחר שזיסר הצליח, לטענתו, למצוא "גוף רציני" שיעניק לו מימון ביניים של 80 מיליון שקל על מנת שיוכל לעמוד בתשלום החוב לבנק הפועלים כבר בשבוע הבא.

נייס דיווחה על תוצאותיה הפיננסיות לרבעון השלישי של שנת 2011, כשהיא מציגה זינוק של 14% בהכנסות וכן גידול בשורה התחתונה - בכ-20%. נייס הציגה הכנסות על בסיס non-GAAP של כ-200.4 מיליון דולר, זינוק של 14% לעומת הכנסות של 176.2 מיליון דולר ברבעון השלישי בשנה שעברה. בשורה התחתונה, דיווחה החברה (על בסיס non-GAAP) על רווח נקי של 34.5 מיליון דולר, לעומת רווח של 28.7 מיליון דולר.

מג'יק המשיכה לעורר עניין לאור זינוק של יותר מ-10% אמש בוול סטריט. זאת, על רקע תוצאות שיא ברבעון השלישי של השנה: החברה דיווחה על עלייה של 34% בהכנסות, 30 מיליון דולר, ורווח נקי של 4 מיליון דולר - מדובר בזינוק של 60% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

אלווריון דיווחה גם היא על תוצאותיה ברבעון השלישי והכריזה על רכישת ווייביון (Wavion), חברה ישראלית פרטית המובילה בתחום יישומי ה-WiFi לספקיות תקשורת, עבור סכום של כ-30 מיליון דולר במזומן.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח][לפורטל הפיננסי]