הבוקר: פיקוד העורף ידמה תרחיש לפיו נופל טיל בחולון

אמבולנסים, כבאיות וניידות משטרה יגדשו את רחובות המרכז, ובשעה 10:05 תישמע צפירה עולה ויורדת ■ בפיקוד העורף טוענים כי אין קשר בין התרגיל לדיבורים על תקיפה באיראן

פיקוד העורף יערוך היום (ה') באזור המרכז תרגיל גדול ותורגש תנועה ערה של רכבי ביטחון והצלה. התרגיל החל אתמול (ד'), אך יגיע לשיאו היום. גדודי החילוץ וההצלה של מחוז דן בפיקוד העורף וגדודי האב"כ של הפיקוד ישתתפו בתרגיל ביחד עם כל כוחות ההצלה האזרחיים, בהם כלולים משטרת ישראל, שירותי הכיבוי וההצלה, מד"א ורשות החירום הלאומית.

התרגיל בא לדמות אירוע רב-נפגעים במרכז. פיקוד העורף יתרגל תרחיש לפיו טיל נופל בחולון וגורם למספר רב של נפגעים. במסגרת התרגיל, תישמע בשעה 10:05 צפירה עולה ויורדת בערים חולון, רמת-גן, גבעתיים, בני-ברק, קריית-אונו, גני-תקווה, סביון, אור-יהודה וגן-שמואל. במקרה של אזעקת אמת, היא תישמע מיד לאחר מכן.

למרות שמועות לפיהן התרגיל הוא חלק מההיערכות למתקפה ישראלית אפשרית באיראן, בפיקוד העורף טוענים כי התרגיל היה מתוכנן מזמן. אתמול הסבירו בפיקוד העורף לעיתון "ידיעות אחרונות" כי כל נפה מתורגלת באופן קבוע אחת לשלוש שנים, וכי הגיע תורה של נפת איילון. כך למשל, לפני כחודש תורגלה נפת חיפה.