שוק המט"ח: הדולר היציג התחזק ב-0.4% ל-3.665 שקלים

האירו היציג עלה ב-0.4% ל-5.0548 שקלים ■ פריקו: "אם החששות סביב עתיד תוכנית החילוץ יימשכו, הדולר ימשיך להתחזק מול השקל"

המסחר במט"ח התנהל היום (ה') בהתחזקות הדולר והאירו מול השקל: שערו היציג של המטבע האמריקני הוסיף לערכו כ-0.4% וננעל ב-3.665 שקלים. גם המטבע האירופי התחזק בכ-0.4% לשער יציג של 5.055 שקלים.

מנכ"ל קבוצת פריקו יוסי פריימן מסר כי "לאחר התפוגגות האופוריה באירופה סביב ההסכמה על תוכנית החילוץ באה ההתפקחות, ואיתה היחלשות היורו מול הדולר, עד לרמה של 1.36 יורו לדולר. במקביל, התחזקות הדולר בעולם הגיעה גם לשוק המקומי והקפיצה את שער הדולר ל-3.69. אם החששות סביב עתיד תוכנית החילוץ יימשכו, הדולר ימשיך להתחזק מול השקל. למעשה, עם פריצת קו ה-3.71 יכול הדולר להמשיך ולהתחזק גם לשיא הקודם 3.74-3.76, ואף מעבר לכך, לרמת ה-3.80"

אתמול פורסם בזירת המאקרו בארה"ב סקר ADP, נתון חשוב שמהווה אינדיקציה לכמות המשרות שנוצרו בחודש אוקטובר בסקטור הפרטי האמריקני. נתון זה מהווה מעין "מתאבן, לקראת פרסום דוח התעסוקה למשק האמריקני לחודש אוקטובר, שהוא כשלעצמו אינדיקטור משמעותי למצב התאוששות כלכלת ארה"ב. לפי הסקר שפורסם היום לפני פתיחת המסחר, נוצרו בארה"ב כ-110 אלף משרות חדשות בסקטור הפרטי - משמעותית מעל הציפיות בשוק ליצירה של 102 אלף משרות חדשות בסקטור.

"אם מסתכלים על הדולר אינדקס, נראה כי התיקון בצמדי הדולר הסתיים, וכעת אנו אמורים לראות את השטר הירוק באזור שיאים חדשים מול מרבית המטבעות בעולם", נכתב אתמול בסקירת המט"ח של ATRADE. "בכל זאת כדאי לנהוג בזהירות לקראת פרסום דוח התעסוקה ביום שישי. הין היפני התחזק, אך לא בצורה קיצונית, היות והמשקיעים חוששים מהתערבויות נוספות של ממשלת יפן במסחר במטרה להחליש את המטבע".

בשווקים הגלובלים נרשם סנטימנט שלילי על רקע ההחלטה של האיחוד האירופי וקרן המטבע לעצור את הסיוע הבא ליוון העומד על 8 מיליארד אירו עד אשר יתקיים משאל העם הצפוי במדינה. משאל העם ביוון יהיה בעצם על השאלה האם יוון תמשיך להיות חברה בגוש האירו.