רדהיל לקראת ניסוי בתרופה למניעת בחילות לחולי סרטן

החברה דיווחה על הסכם לביצוע הניסוי בתרופת 102-RHB עם החברה הקנדית אלגוריתם פארמה ■ שוק משפחת התרופות של RHB-102 מוערך בכ-700 מ' ד' בארה"ב בלבד

חברת הביו-פרמצבטיקה הישראלית, רדהיל , המפתחת ורוכשת תרופות מוגנות פטנט בשלבי פיתוח קליניים מתקדמים, הודיעה על התקשרות בהסכם שירותים לביצוע ניסויים קליניים עם חברת אלגוריתם פארמה הקנדית עם תרופת RHB-102 של החברה למניעת בחילות והקאות הנלווים לטיפולי כימותרפיה, הקרנות או ניתוחים.

להערכת רדהיל, בכפוף לקבלת אישורים רלוונטיים, הניסוי הקליני בתרופה צפוי להתבצע במהלך המחצית הראשונה של שנת 2012. להערכת החברה ובהתבסס על שיחות קודמות עם ה-FDA, היה והניסוי הקליני יעמוד באמות מידה הנדרשות על-ידיו, ייתכן שה- FDA יקבל את הניסוי הקליני כניסוי פיבוטאלי (מקביל ל-Phase III) אשר ישמש את החברה לשם הגשת בקשה לאישור שיווק התרופה בארה"ב.

גלעד רדאי, סמנכ"ל ברדהיל והאחראי על פיתוח התרופה, מציין כי "ההתקשרות בהסכם עם אלגוריתם פארמה מהווה צעד חשוב לקראת הבאת תרופת RHB-102 אל השוק. אנחנו מעריכים כי חולים העוברים טיפולי כימותרפיה, הקרנות או ניתוחים היו מעדיפים להימנע מהצורך לקחת תרופות נוספות במשך היממה שלאחר הטיפול, ואנו מקווים שהתרופה תוכל להקל על חולי סרטן הסובלים מבחילות והקאות".