האם מדד הדאו ג'ונס יזנק ב-800% בעשור הקרוב?

מתיו קידמן, מנהל קרנות נאמנות מנוסה ומחבר רב מכר כלכלי, אופטימי: "תתכוננו לשוק השורי הבא" ■ מעריך: מדד הדאו ג'ונס יגיע לרמה של 100 אלף נקודות תוך 20 שנה

התנודתיות בשווקים הגלובליים עלולה להימשך עוד כמה שנים, אבל לבסוף ובאופן בלתי נמנע, צפויים שווקי המניות ליהנות מראלי - במידה ומתבססים על נתונים היסטוריים. כך לפחות מעריך מתיו קידמן (Matthew Kidman), מחבר רב המכר Bulls, Bears & A Croupier, אשר ניהל במשך למעלה משני עשורים קרנות נאמנות באוסטרליה.

על פי קידמן, השווקים בארה"ב ובאוסטרליה נמצאים כעת בטריטוריה של "שוק דובי" לאחר שאיבדו יותר מ-20% מערכם במשך 5 השנים האחרונות - ולכן, להם יש הפוטנציאל הרב ביותר ליהנות מעליות בהמשך. קידמן מסביר כי בהתחשב בעובדה שמדד הדאו ג'ונס הוסיף לערכו כ-10 אלף נקודות בשנים 1982-2000, המדד עשוי לחזור על מהלך דומה - ולהגיע ל-100 אלף נקודות תוך 20 שנה.

מנגד, התחזיות של קידמן לטווח הקצר יותר פחות מעודדות: "הדאו ג'ונס עלול ליפול בכ-35% ב-18-24 החודשים הקרובים, כאשר גם השווקים באוסטרליה עלולים לצנוח. השוק הדובי בו אנו נמצאים צפוי להימשך עוד".

באשר לטווח הארוך, כאמור, קידמן סבור כי הירידות האחרונות בשווקים יוצרות הזדמנויות קנייה של "פעם בדור", הדומות לאלה שניתן היה למצוא בשוק בזמן השפל שחוו השווקים במארס 2009 - לאחר משבר המשכתנאות.

"במהלך 12-18 החודשים הקרובים כדאי מאד לחזור לשוק. תתכוננו לשוק השורי הבא", סיכם קידמן.