דראגי: לא יהיו בעיות נזילות בגוש האירו, האינפלציה תתמתן

נגיד ה-ECB הנכנס במסיבת העיתונאים: "הצמיחה השנה צפויה להיות מאוד נמוכה. עם זאת, גוש האירו ימשיך להנות מהצמיחה החזקה במדינות המתפתחות. שיעור האינפלציה יירד"

מריו דראגי, נגיד הבנק המרכזי של גוש האירו שנכנס שלשום (ג') לתפקידו, דיבר היום במסיבת העיתונאים לאחר ההחלטה המפתיעה על הורדת הריבית בגוש ב-0.25% לרמה של 1.25%.

דראגי אמר כי "הצמיחה השנה צפויה להיות מאוד נמוכה. עם זאת, גוש האירו ימשיך להנות מהצמיחה החזקה במדינות המתפתחות. החששות מהסיכונים לצמיחה מוצדקים והוכחו לאחרונה כנכונים ולכן אנו ממשיכים במדיניות מוניטארית מרחיבה. נדאג לכך שלא יהיו בעיות נזילות בגוש האירו".

"האינפלציה ב-12 החודשים האחרונים הייתה 3% באוקטובר. בהסתכלות קדימה, שיעור האינפלציה צפוי להשאר מעל 2% בחודשים הקרובים ולרדת לכ-2% במהלך 2012. נמשיך לעקוב אחרי הסיכונים לצמיחה. אנו מעריכים כי לחצי המחירים והשכר ימשיכו להיות מתונים בשנה הקרובה".

עוד אמר דראגי כי "הסיכונים העיקריים נובעים מהצמיחה המתונה באירופה ובעולם כולו. אנו מעודדים ומברכים על החלטת מנהיגי גוש האירו לחזק את מאזני הבנקים ולהגדיל את הלימות ההון שלהם. החששות של הפעילים והמשקיעים בשוקי ההון צפויים לפגוע בצמיחה בחודשים האחרונים של 2012 וגם כנראה שב-2012".

דראגי חזר על קריאותיו החוזרות ונשנות של קודמו בתפקיד, ז'אן קלוד טרישה, למדינות החברות בגוש האירו, לשמור על משמעת פיסקאלית ולרסן את הגרעונות שלהן. "על המדינות הנמצאות במצוקה להיות מוכנים ליישם צעדים נוספים במידת הצורך. יש להאיץ את ביצוע רפורמות מבניות ופיננסיות בגוש האירו".

בתשובה לשאלה אמר דראגי כי ההחלטה התקבלה פה אחד. "הורדנו את הריבית לאחר שבתקופה האחרונה התפרסמו הרבה נתוני מאקרו חלשים. הגענו למסקנה כי למצב הנוכחי תהיה השפעה מאוד ממתנת על האינפלציה בעתיד ולכן החלטנו להוריד את הריבית".

בתשובה לשאלה בנוגע למצב הרגיש ביוון אמר דראגי כי "אנחנו עוקבים מקרוב אחרי ההתפתחויות ואנו בטוחים שאם הצעדים עליהם הוחלט יבוצעו ביחד עם קרן המטבע וגוש האירו, זה ירגיע הרבה מאוד מהחששות בשווקים".