הדולר ללא שינוי - 3.665 שקלים; האירו טיפס 0.4%

שערו היציג של האירו נקבע על 5.075 שקלים על אף הורדת הריבית על ידי ה-ECB ■ דריכות גם בשוקי המט"ח לקראת דוח התעסוקה האמריקני

שערו היציג של הדולר נקבע היום (ו') ללא שינוי בשער 3.665 שקלים, בעוד האירו טיפס ב-0.4% לשער יציג של 5.075 שקלים, על אף שהבנק המרכזי האירופי, ECB, חתך אתמול במפתיע את הריבית בגוש ב-0.25% ל-1.25%.

סוחרי המטבע, בדומה לעמיתיהם בשוקי המניות והאג"ח, ממתינים בציפייה לדוח התעסוקה האמריקני, הצפוי להתפרסם ב-14:30 שעון ישראל, ועל פי התחזיות המוקדמות עתיד להצביע על הוספה של 97 אלף משרות במשק האמריקני באוקטובר, ירידה מתוספת של 103 אלף משרות בספטמבר. על פי התחזיות, שיעור האבטלה עתיד להישאר על 9.1%.

בבנק הפועלים מעריכים כי השקל צפוי להמשיך ולהיסחר בתקופה הקרובה בהשפעת ההתפתחויות במסחר בדולר ובשוקי המניות ברחבי העולם, כולל בישראל. "כמו כן, נראה כי גבר הלחץ על השקל מגורמים מקומיים. זאת, על רקע האטה מסוימת בצמיחת המשק, המחאה החברתית והשלכותיה השליליות האפשריות. כמו כן, יושפע המסחר בשקל מהצפי להמשך הפחתת הריבית השקלית ובעקבות זאת, צמצום נוסף בפער בין הריבית השקלית לריבית הדולרית כותבים כלכלני הבנק.

בבנק לאומי סבורים כי בטווח הקרוב צפוי השקל להיסחר מול הדולר והאירו על רקע מגמת המסחר בעולם, בדגש על התפתחויות בהתמודדות כלכלת גוש האירו בנוגע למשבר החובות.