מניית קלירווייר מזנקת בנאסד"ק; ספרינט עשויה להזרים הון

ספרינט הודיעה היום כי תגייס הון בהנפקת אג"ח פרטית ■ המשקיעים מקווים שחלק מההון יופנה לחברה הבת קלירווייר - ומקפיצים את המניה

מניית קלירווייר (סימול: CLWR) מזנקת הערב (ו') במסחר בוול סטריט תוך שהיא מרכזת מחזור מסחר גבוה, על רקע סיכוי שחברת ספרינט-נקסטל תגייס הון בהנפקת אג"ח פרטית כדי להזרים הון לקלירווייר. ספרינט מתכוונת להציע אגרות חוב לשנים 2018 ו-2021.

חברת התקשורת ספרינט הודיעה כי בכוונתה לגייס הון כדי לשלם חובות קיימים שלה (מחזור חוב) או לחלופים לשדרג את התשתיות שלה. היא לא ציינה במפורש את שמה של קלירווייר, אולם המשקיעים מפרשים את ההודעה באופן חיובי לקלירווייר כיוון שבעבר ספרינט סירבה לענות על השאלה האם היא תסייע בדרך כלשהי לקלירווייר לגייס הון.

"זהו שביב של תקווה עבור קלירווייר", אמר מייקל נלסון, אנליסט בבית ההשקעות היפני מיצוהו. "ספרינט למעשה שוקלת הזרמת הון לקלירווייר".

ב-7 באוקטובר הציתו מנהלי ספרינט נפילה של 32% במניית קלירווייר, לאחר שאמרו לאנליסטים ומשקיעים בכנס מיוחד כי ספרינט תפסיק למכור טלפונים באמצעות שירותי קלירווייר בסוף שנת 2012. הם גם אמרו שפשיטת רגל של קלירווייר עשויה להיות מהלך חכם.

קלירווייר נשלטת על ידי ספרינט וזקוקה למיליארד דולר. היא מסרה מוקדם יותר השבוע כי היא נמצאת במגעים מול ספרינט, אם כי ישנם "פערים" בין החברות באשר ליעדים האסטרטגיים של קלירווייר.