דייויד סטרן: הגשנו הצעה חדשה לשחקנים, היא בתוקף רק עד יום רביעי

אחרי עוד ארוך של דיונים, הבעלים מוכנים לחלוקת הכנסות של 51%-49% לטובת השחקנים, שמבחינתם לא מוכנים לשמוע: "לא התקדמנו; מדובר ביום עצוב מאוד"

האם השביתה ב-NBA קרובה לסיומה? בתום יום שכלל 8 שעות דיונים בין ארגון השחקנים להנהלת הליגה, הודיע הקומישינר של ה-NBA, דייויד סטרן, כי בפני השחקנים הונחה הצעה על השולחן שתהיה תקפה עד יום רביעי בלבד.

"אחר כך ההצעה שלנו תימשך בחזרה", הודיע הקומישינר. "אני מציע בחום לשחקנים לחתום על ההצעה שהגשנו להם עד יום רביעי, כי ההצעה הבאה תהיה הרבה פחות טובה". הפעם גם החזירו לדיונים את הבורר הפדרלי ג'ורג' כהן, שינסה לגשר על הפערים בין הצדדים, אחרי שנכשל בניסיון הקודם שלו לפני כחודש.

בסיום הדיון לפנות בוקר (א') אמר סטרן: "אני עייף כבר. הגשנו את ההצעה בתקווה שעד יום רביעי אפשר יהיה לחתום עליה. אנחנו רוצים שהשחקנים שלנו ישחקו, אנחנו רוצים שהעונה הזאת תתקיים". לפי קן ברגר מ-cbssports.com, ההצעה החדשה של הבעלים תאפשר לשחקנים לקבל עד 51% מההכנסות של הליגה - סכום נמוך יותר מהקו האדום שהעמידו השחקנים בשבועות האחרונים ושעמד על 52.5%, אבל מעט גבוה יותר מדרישת ה-50%-50% שעליה התעקשו הבעלים.לפי הדיווחים, הבעלים הודיעו לשחקנים כי במידה ולא יקבלו את ההצעה הנוכחית, הרי שבפעם הבאה שייפגשו הצדדים הנתח שיוצא לשחקנים יעמוד על לא יותר מ-47%.

השחקנים עצמם טוענים כי למרות האולטימטום, הבעלים לא התדקמו ולו צעד אחד לקראת השחקנים וכי מדובר בהצעה דומה לזו שדובר עליה בחודש שעבר. "מדובר ביום עצוב מאוד עבור כולנו. עבור אוהדי הכדורסל, עבור השחקנים, עבור מפעילי האולמות ועבור בעלי החניונים", אמר יו"ר ארגון השחקנים דריק פישר. "לא נעשתה שום התקדמות". השחקנים אף טוענים כי מדובר למעשה באותה הצעת 50-50, במסגרתה יקבלו השחקנים עוד אחוז אחד נוסף רק במידה וההכנסות יעברו רף מסוים.

בינתיים, הבעלים חלוקים בינם לבין עצמם על ההסכם ועל נתח חלוקת ההכנסות. שחקן העבר מייקל ג'ורדן, שמחזיק בבעלות על שארלוט בובקאטס, הוביל בסוף השבוע באופן פומבי מהלך של הבעלים מהקבוצות הקטנות לפיו הם יתנגדו לחלוקת הכנסות של 50-50 בין השחקנים לבין בעלי הקבוצות, מאחר ולטענתו הקבוצות מהשווקים הקטנים צריכות חלוקת הכנסות שונה לחלוטין כדי לשרוד. ג'ורדן אף אמר לתקשורת כי אפילו "אם השחקנים יקבלו רק 47% מההכנסות זה עדיין יהיה מודל בעייתי עבורינו הבעלים מהשווקים הקטנים".

בהסכם השש-שנתי שהסתיים לפני כשלושה חודשים, החלוקה בין הבעלים לשחקנים עומדת על 57%-43% לטובת השחקנים.