גבי אשכנזי - יו"ר שמן; 100 א' ש' בחודש על 75% משרה

אשכנזי יוכל לכהן בתפקידים בכירים נוספים ■ מקורבו של אשכנזי, דובר צה"ל לשעבר אבי בניהו, יספק שירותי ייעוץ לחברה ■ והצעד הבא של שמן? מימון קידוח אימות באמצעות הנפקה בבורסה

שכר חודשי של 100 אלף שקל ואופציות בשווי 15.487 מיליון שקל - אלה הם תנאי השכר החדשים שיקבל הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי בחברת חיפושי הנפט והגז שמן. גם מקורבו של אשכנזי, אבי בניהו, יספק שירותי ייעוץ לחברה ולא יועסק בה במשרה.

"גלובס" חשף בחודש שעבר את הכוונה למנות את אשכנזי לתפקיד, המיוחסת לאיש העסקים חיים לייבוביץ' בעל השליטה ב-ACC המחזיקה ב-50% ממניות שמן. יתר מניות החברה מוחזקות כיום בידי אברהם נניקשווילי וג'קי בן-זקן (12.5%) ולמנופים שבשליטת נניקשווילי (25%).

בעת סיום כהונתו כרמטכ"ל השתכר אשכנזי שכר חודשי של כ-74 אלף שקל. אשכנזי יועסק ב-75% משרה, שיאפשרו לו לכהן בתפקידים בכירים נוספים. אשכנזי יועסק בשמן באמצעות חברת הייעוץ גלתי ייעוץ שתפקידה הוגדר "מתן שירותי ניהול כיו"ר פעיל" בין היתר יעסוק אשכנזי "בייעוץ בתחומים אסטרטגיים, בתכנון אסטרטגי של פעילות החברה, זיהוי הזדמנויות עסקיות בתחום חיפושי הנפט והגז, ייצוג החברה מול רשויות ממשלתיות ומול משקיעיה".

מקורביו של אשכנזי מסרו ל"גלובס": "אשכנזי לא יכול ללכת לפוליטיקה, והחליט לא לעסוק בשלב זה בעניינים בטחוניים. האנרגיה והנפט הוא תחום חדש ומאתגר בעל פוטנציאל רב לכלכלת ישראל. אשכנזי מתכוון למלא תפקידים נוספים כפי שמאפשר לו ההסכם בשמן ומתכוון לקחת על עצמו תפקיד ציבורי".

יצוין כי ביצוע קידוח "ים 3" מותנה בתיאום עם מערכת הביטחון, אם כי ב-2006 כבר ניתן אישור עקרוני לביצוע הקידוח אך זה לא בוצע בסופו של דבר בשל שיקולים אחרים. שמן כבר פנתה למשרד הביטחון לקבלת ההיתר ומנהלת עבודת תיאום.

שמן פרסמה הבוקר תשקיף לקראת הנפקת 8% מהון מניותיה לציבור. ההנפקה נועדה לסייע לשמן לגייס את המימון הדרוש לביצוע קידוח האימות במאגר ים המתוכנן במהלך 2012, בעלות 80 מיליון דולר. הגיוס אמור להיות בהיקף של למעלה מ-100 מיליון שקל וקדם לו גיוס מותנה של 126 מיליון שקלים שהושלם באוגוסט האחרון. באותו גיוס התחייבו מספר פרטיים להשקיע בחברה בכפוף להשלמת הגיוס הפומבי בבורסה.

בעל השכר הגבוה בחברה יהיה המנכ"ל יוסי לוי, שישתכר 100 אלף שקל בחודש ויקבל חבילת אופציות זהה לזו של אשכנזי. לוי, מוותיקי תעשיית חיפושי הנפט בארץ, קיבל כבר מענק בסך 360 אלף שקלים לחודש. נושא משרה בכיר נוסף בחברה הוא חיים שיף שיכהן כסגנו של אשכנזי וישתכר 32 אלף שקל בחודש.

האופציות תומחרו לפי שווי לחברה של 1.5 מיליארד שקל שנקבע בעת ביצוע ההנפקה הפרטית שהושלמה לפני שלושה חודשים.

בשטחי רישיון שמן ישנם מספר מבנים במבנה ים שנקדח קיימת הסתברות של 50% למציאת מאגר נפט המכיל 120 מיליון חביות נפט. במבנה בראבו הסמוך אליו קיימת הסתברות למציאת 107 מיליון חביות. שני המאגרים עשויים להכיל גם מאגרי גז טבעי בהיקף של מעל 3 טריליון רגל מעוקבת (TCF) בהסתברות של 36%.