דיפלומט אירופי בכיר צייץ בטוויטר: אריאל שרון מת

חוויאר סולאנה, לשעבר שר החוץ של האיחוד האירופי ומזכ"ל נאט"ו, כתב בטוויטר כי ראש ממשלת ישראל לשעבר, אריאל שרון, הלך לעולמו ■ כעבור מספר שעות הבין שטעה - והתנצל

שר החוץ של האיחוד האירופי ומזכ"ל נאט"ו לשעבר, חוויאר סולאנה, דיווח בחשבון הטוויטר שלו כי ראש ממשלת ישראל לשעבר אריאל שרון הלך לעולמו. הדיפלומט הספרדי גילה כעבור מספר שעות כי טעה בדיווחו וכתב התנצלות.

בעקבות הפרסום המוטעה, בית-החולים תל-השומר נאלץ לפרסם הודעה כי השמועות המסתובבות על מותו של אריאל שרון אינן נכונות - כך מפרסם הבוקר (ב') "ידיעות אחרונות".

אתמול (א') פרסם סולאנה "ציוץ" בו הוא כתב כי מקורות בירושלים מסרו לו כי ראש ממשלת ישראל לשעבר, אריאל שרון, נפטר בבית-החולים בו הוא מאושפז ב-5 השנים האחרונות. מזכ"ל נאט"ו לשעבר הוסיף זיכרון משותף וסיפר על הישיבות הקשות שהיו לשניים.

יותר מ-100 מעוקביו של סולאנה הפיצו את השמועה, ולמרות שהועברה לו הכחשת בית-החולים תל-השומר, כתב סולאנה כי "מקורותיי הבכירים ביותר בירושלים אומרים כי המידע אמין".

רק כעבור מספר שעות התברר לסולאנה כי טעות בידו, והוא פרסם התנצלות: "אני מבקש סליחה, דיווחתי על מידע שקיבלתי מחברים, והוא היה שגוי. אחרי 5 שנים בתרדמת ובגיל שלו, מה שסיפרו לי נראה הגיוני", לשון הודעה שכתב סולאנה.