כחלון: "עובדי הקבלן הם לא בעיה שעופר עיני המציא"

(עדכון) - הבוקר נפתח כנס המיסים ה-12 השנתי של BDO זיו האפט ומשרד עו"ד גולדפרב זליגמן ■ שר התקשורת בכנס: "מיקור ושירותי חוץ זה משהו הכרחי שניתן להשתמש בו"

הבוקר (ב') ב-09:30 נפתח כנס המיסים ה-12 השנתי של BDO זיו האפט ומשרד עו"ד גולדפרב זליגמן. בכנס, אשר עוסק בסוגיות מיסוי אקטואליות, ישאו דברים (בין היתר) בכירים בענף הקמעונאות, כמו גם שר התקשורת והרווחה משה כחלון. גלובס TV העביר את הכנס בשידור חי.

"עובדי הקבלן היא לא בעיה שעופר עיני המציא אותה", אמר השר כחלון בפתיחת הכנס. "אני כמובן תומך בטיפול, והייתי חלק מצוות בראשותו של ראש הממשלה כדי לנסות ולמצוא פיתרון".

"להגיד לכם שמישהו יודע להבדיל בין מיקור-חוץ ל'מתן שירותים' או עובדי קבלן? אף אחד לא יודע", המשיך כחלון. "אי-אפשר לפתור הכל ביום אחד או בשבועיים, וגם יו"ר ההסתדרות עיני יודע את זה. אולם, צריכה להיות כאן התחלה של פיתרון".

כחלון המשיך ואמר בהומור: "אם מגישות הקפה והתה ישבתו - מי יגיש קפה לשר? אוי ואבוי", והוסיף: "אנחנו לא בעולם בו כל אחד צריך לעשות הכל, מיקור ושירותי חוץ זה משהו הכרחי, שניתן להשתמש בו. אני לא בעד שכל אחד יעשה הכל, אלא בעד ההתמחות ובעד ציבור עובדי הקבלן".

"מעגלי המצוקה רק מתרחבים"

"מעגלי המצוקה רק מתרחבים, אבל האוצר אומר 'לא' מתפיסה של שיטור ואחריות", המשיך כחלון לשוחח על ענייני רווחה. "אני מקווה שתוספת תקציבים לרווחה תאפשר לנו לקדם מספר סוגיות שחשובות לנו".

"אנחנו השרים הם עובדי הקבלן האמיתיים - שנתיים-שלוש ואנחנו עוזבים", אמר כחלון. "סטיב ג'ובס אמר כל הזמן: 'אל תתנו למהנדסים לייצר את המוצר, אלא למעצבים'. למישהו שיכול להסתכל ללקוח בעיניים - וזה מה שאני אומר: תתחילו להסתכל לאנשים בעיניים".

באשר לניצולי השואה: "מה אתם רוצים מהם? הם מתעסקים עם כל-כך הרבה פקידים. כך לגבי אנשים הנזדקקים לסיעוד - שחייבים ליפול מספיק פעמים ולהוכיח קבלת סיוע חיצוני, כדי לקבל כסף מהמדינה. הגישה הקשוחה הזו עם אנשים טובים, לא עוזרת - ואנשים פשוט לא מוכנים לעבור לדקה אחת, לצד השני".