מובילי המחאה החברתית על השביתה: מי מדבר ומי עושה?

הצצה קטנה בדפי הפייסבוק של דפני ליף, סתיו שפיר, איציק שמולי ואיציק אלרוב - ממובילי המחאה הקיץ האחרון - מציירת 4 תמונות וגישות שונות לגבי השביתה שהתקיימה הבוקר

אז מה חושבים וכיצד מגיבים מובילי המחאה החברתית על השביתה הכללית במשק, שהתקיימה הבוקר (ב') לזמן קצר? ביקור בדפי הפייסבוק של מנהיגי המחאה, מצייר תגובה מעניינת באשר לייחסם לשביתה.

דפני ליף, מקימת האוהל הראשון בשדרת רוטשילד, כתבה הבוקר בעמוד הפייסבוק שלה תגובה לשביתה: "אז איך זה מרגיש? לחיות במדינה שכופה על מתמחים לחזור לעבוד, שלא מאפשרת לשבות, אפילו כשזה מאורגן, שלא עושה כל שביכולתה לפתור את בעיות אזרחיה, אפילו אחרי שהם יוצאים לרחובות (העיקר, זה מרגש...)".

עוד תהתה ליף: "למה מקבלי ההחלטות, מחוקקי החוקים, לא רואים איך בתקופה היסטורית זו אם לא יעשה שינוי עמוק הם יזכרו לדורות כמקל בגלגלים של החברה בישראל?".

מנגד, סתיו שפיר, ממובילות המחאה גם כן, החליטה לנקוט בקו שונה ופעלתני יותר, ויצאה לרגל השביתה להעביר שיעור בבית ספר תיכון. "לרגל השביתה: הולכת להעביר שיעור לשכבת יא בבית ספר בחולון, יחד עם ניסן זכריה ממאהל ג'סי כהן", כתבה שפיר בעמוד הפייסבוק שלה.

איציק שמולי, יו"ר התאחדות הסטודנטים הארצית, שנקט באחרונה בקו תקיף נגד השניים, העדיף לשוות לעצמו תדמית אקטיביסטית יותר. שמולי ביצע אתמול ב-2 לפנות בוקר "צ'ק אין" (הצהיר על נוכחותו) בבית הדין הארצי לעבודה, תוך שהוא מציין: "מאות אלפי עובדי קבלן מוחלשים מחכים להחלטה אחת ערכית ואמיצה של בית הדין", זאת כאמור לפני הכרעת הדין.

וישנו גם איציק אלרוב, מי שהוביל את חרם הקוטג' באחרונה, כתב אתמול בפייסבוק: "אקט מחאה!! האם כדי למנוע את התייקרות מחירי החשמל, הייתם מוכנים לבטל את הוראת הקבע שלכם? האם הייתם מוכנים לדחות את תשלום חשבון החשמל בחודש כדי לפגוע בתזרים המזומנים של החברה? בארה"ב כבר עושים את זה".