טעם של פעם

ערוץ 1 זוכה להתרומם לרייטינג דו-ספרתי רק עם המשחק המרכזי של ליגת העל בכדורגל

ליגת העל בכדורגל, יום ב' 20:30, ערוץ 1

נתחיל ב"אנדרדוג" של הערב הזה: ערוץ 1, שרק לעיתים נדירות זוכה להתרומם ולהגיע לרייטינג דו-ספרתי. כשזה כבר קורה לו, זה בדרך-כלל ביום שני עם המשחק המרכזי של ליגת העל בכדורגל.

אמנם הרייטינג הממוצע של הרצועה הוא 8.5% בלבד, אבל המשחקים הנצפים יותר, כמו זה שישודר הערב (ב') בין מכבי תל-אביב ובית"ר ירושלים, עשויים להוסיף על הנתון הזה עוד 3%-4% (ואף יותר מכך, ככל שתתקדם העונה).

מדובר בשתי קבוצות שנהנות מתמיכת קהל אוהדים נאמן, לא רק ביציעים אלא גם בבתים - מה שמבטיח לערוץ 1 אחוזי צפייה חריגים הערב. חבל רק שכל אותם צופים יקבלו תמורה מעורבת, בלי קשר לרמת הכדורגל על הדשא, שכוחה בעיקר בכך שהיא מעוררת "טעם של פעם": עם בית"ר ירושלים השוקעת ומכבי תל-אביב שמבצעת תהליך של "בחזרה לעתיד".

הסיבה לכך היא שלמרות איכות HD, שידור סביר של עמית הורסקי, צוות פרשנים בראשות בוני גינזבורג ועוד, דני נוימן נותר בעמדת הפרשן כשריד אנכרוניסטי לשנות ה-70, וכשהוא פותח את הפה - נצבע אפילו ה-HD בשחור-לבן.

חייך, אכלת אותה

"כלבוטק", יום ב' 21:00, ערוץ 2 רשת

אפרופו זיכרונות משנות ה-70, איך אפשר בלי "כלבוטק"? אני מודה שלא תמיד נהיר לי סוג קסמה של התוכנית הזאת, שמצליחה להשיג רייטינג נאה גם באכסניה שנראית מתקדמת מדי עבורה.

לפעמים נדמה לי שזה מאותה סיבה שאנשים רואים סדרות כמו "סברי מרנן", "בנות הזהב" או שידורים חוזרים של "זהו זה", כלומר הם לא צורכים את "כלבוטק" כתוכנית עכשווית שיכולה להיות לה השפעה על חייהם, אלא כזיכרון מימים רחוקים ואולי אף טובים יותר.

מכל מקום, שני הוא הערב החלש של זכיינית ערוץ 2 רשת (עד שיחליטו שם מתי משבצים את "דה ווייס" בעלת הפוטנציאל ל-30 אחוזי רייטינג).

"כלבוטק" אמנם מתברגת תדיר לרשימת 10 התוכניות הנצפות ביותר של השבוע ומצליחה לעכב במעט את ההצלחה של "מעושרות" המושמצת בערוץ 10, אבל השידורים החוזרים של "החיים זה לא הכול" (פרק סיום העונה התשיעית ישודר הערב) דווקא מסייעים ל"אחת אפס אפס" המצוינת להשוות כמעט את הרייטינג של שני הערוצים המסחריים.