בראק אן.וי קיבלה מימון של כ-442 מ' ש' לפרוייקט בגרמניה

המימון ישמש את החברה בעיקר לצורך התחלת הבניה של שלב א' של פרוייקט המגורים, שהיקפו הכולל עשוי להגיע לכ-1,000 יחידות דיור

חברת הנדל"ן בראק אן וי , הפועלת בגרמניה והמנוהלת על ידי גל טננבאום ואופיר רחמים, מדווחת היום על התקדמות משמעותית בפרוייקט היזמי שהיא מפתחת ומקדמת בעיר דיסלדורף, גרמניה.

בראק אן.וי הנה חברה בבעלותה של קבוצת בראק קפיטל (70%), ומרכזת את פעילות הנדל"ן שלה בגרמניה. החברה מדווחת, כי חתמה על הסכם עם תאגיד בנקאי גרמני לקבלת מימון בסך כ-442 מיליון שקל (כ-87.5 מיליון אירו) לטובת המשך קידומו ופיתוחו של הפרוייקט, המיועד למגורים ולמשרדים. השגת הסכם המימון הינה ציון דרך, המאפשר לחברה לקבל בתקופה הקרובה היתרי בניה כדי להתחיל ולהוציא את שלב א' של הפרוייקט - וזאת בהיקף כולל של 198 יחידות דיור ו-5 בתים צמודי קרקע - אל הפועל כבר לקראת סוף הרבעון הראשון של שנת 2012.

יצויין כי על פי הסכם המימון, נדרשת בראק אן.וי להשקיע הון עצמי בסך של כ-5 מיליון אירו בלבד בשלב זה של הפרוייקט. סכום של כ-68 מיליון שקל מסך ההלוואה (כ-13.5 מיליון אירו) ישמש לטובת העמדת ערבות לעיריית דיסלדורף להבטחת התחייבויות החברה מכוח הסכם לפיתוח התשתיות הציבוריות שחתמה החברה עם עיריית דיסילדורף. סך ההלוואות והערבויות האמורות נושאות ריבית בשיעור שמשקף מרווח של 1.75% ו-1.25% בהתאמה בלבד מעל לריבית היורובור לתקופה של 3 חודשים.

החברה מציינת עוד, כי על פי מידע שנמסר לה, לצורך העמדת המימון האמור, הבנק המממן ביצע הערכת שווי לחטיבת הקרקע נשוא הפרוייקט והעריך אותה בכ-110 מיליון אירו, בדומה לשווייה בספרי החברה.

במקביל, החברה מדווחת על כניסתו לתוקף של הסכם פיתוח התשתיות הציבוריות בפרוייקט שחתמה החברה עיריית דיסלדורף במהלך חודש אוקטובר.

אופיר רחמים, מנכ"ל משותף בבראק קפיטל פרופרטיז, אמר היום: "אישור קבלת המימון, בסכום הקרוב לחצי מיליארד שקל ובריבית נוחה, אישור מועצת העיר לפרסום התב"ע לציבור והסכמת העיריה לדון באישור היתרי הבניה לשלב א' לפרוייקט, מהווים ציון דרך בתהליך שנמשך כ-3.5 שנים במהלכם שינתה החברה את יעוד הקרקע מתעשיה למגורים ומסחר, ביצעה תחרות אדריכלית בינלאומית, רכשה קרקעות נוספות מחברת הרכבות הגרמנית ומצדדים שלישיים, הזיזה פסי רכבת וקיבלה אישור לפתיחת כביש גישה חדש לפרוייקט ואנו עומדים כעת בתחילת ביצוע שלב א' של הפרוייקט, שיציף רווח ושווי משמעותי לחברה ולבעלי מניותיה".