בכיר בזכיינית רשת על התיקון לחוק: "מישהו נתן מתנה לקשת"

זכיינית ערוץ 2 רשת מתנגדת לתיקון החוק שיאפשר לזכיינית שעוברת לרישיון להמשיך ולהחזיק בחברת חדשות ערוץ 2 יחד עם הזכיינית הנותרת: "זו תהיה טרגדיה לרשת"

זכיינית ערוץ 2 רשת מתנגדת לתיקון החוק שיאפשר לזכיינית שעוברת לרישיון להמשיך ולהחזיק בחברת חדשות ערוץ 2 יחד עם הזכיינית הנותרת.

בחוות-דעת שהעבירה רשת לוועדת הכלכלה, לאור הצעת התיקון של ח"כ רוברט אילטוב, נכתב כי "הצעת החוק מתיימרת להביא למצב בו ייגזלו מרשת, המחזיקה כיום 50% ממניות הרכוש של חברת החדשות, מחצית ממניותיה, והיא תהפוך לבעלת מניות מיעוט בחברה בה השקיעה מאמצים אדירים וסכומי-עתק. לפי הצעת החוק, קשת תחזיק 50%, רשת - 25%, ובעל זיכיון חדש - 25%".

למרות הדברים, נראה כי שר התקשורת משה כחלון עומד בהחלטתו לתמוך בחוק שאמור לקדם את מועד המעבר לרישיונות לשנת 2013.

לדברי בכיר ברשת, הזכיינית אמנם צפויה במהלך כזה לעבור לשידור של 7 ימים בשבוע בזיכיון, ובכל זאת התחושה היא כי מדובר ב"מחטף" שנועד לשרת את קשת. לדברי הבכיר, זהו "חוק קשת. מישהו נותן מתנה לקשת. זה ב-100% לא טוב לרשת, וזו תהיה טרגדיה לזכיינית".

"מזה כשנתיים עוסקים כל הנוגעים במלאכה ברוויזיה לשוק הטלוויזיה בישראל", נכתב, "והנה, במה שנדמה כ'מחטף' אשר נועד לשרת זכיין אחד, אגב תיקון לחוק בעניין שונה לגמרי, נעשה ניסיון להגניב עניין מהותי חדש, המהווה 'נושא חדש'.

"הצעת החוק מבקשת להרע את מצבה של רשת ביחס למצב החוקי הקיים, וליטול מרשת את האפשרות להמשיך להחזיק בחברת החדשות גם לאחר מעבר לרישיון, היה ותבקש לעבור לרישיון בשנת 2015. מאידך, הצעת החוק מעניקה לקשת זכות בלעדית להחזיק בחברת החדשות, גם לאחר המעבר הצפוי של קשת לרישיון, בשנת 2013".