"נרמז לנו כי פיטורי דרוקר, קרא ופרי יסייעו להצלת ערוץ 10"

בכירים בערוץ 10 טוענים כי לשכת ראש הממשלה העבירה מסרים לפיהם פיטורי הכתבים יסייעו לדחיית חובות הערוץ ■ לשכת ראש הממשלה: "מדובר בטענות מופרכות וחסרות שחר"

"לשכת ראש הממשלה העבירה מסרים כי דחיית החובות של ערוץ 10 בסך כ-44 מיליון שקל למדינה תתאפשר אם הערוץ יפטר או יוציא לחל"ת את הכתב הבכיר רביב דרוקר, הכתב הפוליטי נדב פרי והכתב לענייני משפט ברוך קרא" - כך טוענים בכירים בערוץ 10.

מלשכת ראש הממשלה נמסר: "מדובר בטענות מופרכות וחסרות שחר".

לדברי הבכירים בערוץ 10, באחרונה הועברו מסרים לערוץ בשני צירים - הדרג הפקידותי בלשכת ראש הממשלה והדרג הפוליטי - לפיהם "אם הערוץ רוצה לשרוד יש מה לעשות בעניין". יחד עם זאת, מספרים הבכירים, הובהר לערוץ כי אם הוא יפטר או יוציא לחל"ת את העיתונאים דרוקר, פרי וקרא - הוא צפוי להינצל ממשבר החובות למדינה שמאיים על עתידו.

בעקבות המשבר אליו נקלע ערוץ 10 ב-2009, הוחלט לדחות לסוף 2011 את חובות העבר שלו על סך 44 מיליון שקל בגין תמלוגים. עקב כך החליטה המדינה לדחות את החובות גם לזכייניות ערוץ 2, רשת וקשת.

גורם בכיר אחר אמר ל"גלובס" כי לערוץ נמסר כי בעוד ש"חדשות ערוץ 2 יודעים לתת סטירות אבל גם ללטף, אתם (חברת חדשות ערוץ 10 - ר.ב.) יודעים רק לתת לנו סטירות".

בדיון שנערך לפני שבועיים בוועדת הכלכלה של הכנסת, במסגרת הדיונים בנוגע להרחבת מערך עידן +, ביקש מנכ"ל ערוץ 10, יוסי ורשבסקי, שהמדינה תדחה את מועד ההחזרים בשנה. זאת, מכיוון שבחוק כתוב כי מועד ההחזרים יתקיים ב-31 בדצמבר השנה, זמן תחילת מועד הרישיונות. ואולם, מכיוון שהמדינה דחתה את מועד הרישיונות ל-31 בדצמבר 2012, הועלתה הבקשה לדחות גם את מועד ההחזרים.

יצוין כי על-פי נוסח החוק המעודכן, אם עד סוף 2011 לא ישלמו ערוץ 10 וזכייניות ערוץ 2 את חובותיהם למדינה - יישלל מהן זיכיון השידור. בדיון שיתקיים מחר (ג') בוועדת הכלכלה צפויים חברי הוועדה לקבל החלטה בעניין מועד ההחזרים של החובות.

בתוך כך, ח"כ יואל חסון פנה הבוקר (ב') למבקר המדינה, השופט בדימוס מיכה לינדנשטראוס בבקשה כי יבדוק את "החשד לכאורה להפעלת לחץ מצד לשכת ראש הממשלה על גורמים בערוץ 10 לפטר את העיתונאי רביב דרוקר בתמורה לסיוע במניעת סגירתו של הערוץ".

יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ כרמל שאמה-הכהן, כתב היום בפייסבוק כי למרות שהפרסומים בדבר הדרישה לפטר את דרוקר הם הזויים ומניפולטיביים, "כדי להסיר כל ספק בעניין הודעתי למנכ"ל ערוץ 10 שאם יפוטר או ייפגע מעמדו של העיתונאי רביב דרוקר - אזי באמת ערוץ 10 יאבד כל סיכוי לקבל סיוע מועדת הכלכלה, וגורלו באמת ייחרץ עוד לפני קיום ההצבעה".

רביב דרוקר מסר בתגובה: "אין תגובה". נדב פרי מסר בתגובה: "לא ידוע לי על פנייה כזאת לערוץ". ברוך קרא מסר בתגובה: "לא ידוע לי שנעשתה פנייה כזאת לערוץ". מערוץ 10 נמסר: "אין תגובה".