הממונה אישר: 10% מהזכויות ב"פלאג'יק" יועברו להזדמנות

בסקר שהעבירה AGR בשבוע שעבר לידי הממונה אותרו על פי הערכות שני מבנים, שעשויים להכיל גז טבעי בהיקף משמעותי

עכשיו זה רשמי. הממונה על ענייני הגז והנפט במשרד התשתיות הודיע, לפני שעה קלה, להזדמנות ישראלית כי בתוקף סמכותו לפי סעיף 76 בחוק הנפט, ולאחר התייעצות עם המועצה המייעצת, הוא מאשר להעביר 10% מתוך 100% מהזכויות ברשיונות פלאג'יק להזדמנות ישראלית , ואת יתר האחוזים לקבוצה של שותפים נוספים.

לאחר ההעברה תהיינה הזכויות ברישיונות פלאג'יק על פי החלוקה הבאה: סקורפיו חיפושי נפט וגז מחזיקה ב-42.5% , פרנדום ב-33.5%, הזדמנות ישראלית - מקורות אנרגיה ב-10%, דאדן השקעות ב-9% ו-AGR מחזיקה ב-5%.

כזכור, בספטמבר 2010 חתמה הזדמנות ישראלית, בבעלותם של רוני הלמן ואורי אלדובי, על הסכם עם PELAGIC Exploration Company, לרכישת 10% מתוך 100% מ-6 רשיונות קידוח ימיים, במים עמוקים, שנמצאו בשליטת החברה. על פי ההסכם, הרשיונות "ישי", "עדיתיה", "ללה", "יהב", "יועד" ו"אילה" משתרעים על שטח כולל של כ-2 מליון דונם כ-170 ק"מ מערבית לחיפה וגובלים ברשיונות "גל" ו"רציו-ים" בהם נמצא מבנה "לוויתן". אישור העברת הזכויות ברשיונות היה תלוי בהחלטת הממונה, וזו כאמור התקבלה היום.

אייל שוקר, מנכ"ל הזדמנות ישראלית, הביע היום סיפוק רב מקבלת האישורים. "אנו שמחים על סיומו של הליך הסדרת העברת חלקנו ברשיונות" אומר שוקר. "אנו נמשיך לפעול לקידום פיתוח הרשיונות על פי תכנית העבודה, ובתיאום עם משרד התשתיות הלאומיות. אנו מברכים על הצטרפותם של השותפים החדשים ברשיונות ובטוחים כי מבנה האחזקה החדש יאפשר לכל השותפים לשלב כוחות ולאפשר למדינה ליהנות מפיתוח עתידי של הרשיונות, פיתוח שיכניס מקור אנרגיה חדש ותחרותי אשר יאפשר לישראל להמשיך ולצעוד לעבר עצמאות אנרגטית".

בשבוע שעבר דיווחנו ‏AGR‏ העבירה לידי הממונה על הנפט במשרד התשתיות הלאומיות את פענוח ממצאי סקר סייסמי תלת מימדי שנערך ברשיונות, שכולל פרטים טכניים גיאולוגים לגבי תיאור המבנה וכאמור ללא נתונים מספריים חיוביים או שליליים. ‏‏בסקר - שנערך ע"י חברה בשם "ואנגארד" בעלות של 5.3 מיליון דולר - אותרו על פי אותן הערכות שני מבנים, שעשויים להכיל גז טבעי בהיקף משמעותי.