מניית היום: מזנקת ב-18% בעקבות גיוס הון לחברה הבת

במסגרת המהלך גויסו 20 מיליון דולר מגופים מוסדיים מהמובילים בקנדה ו–6.7 מיליון דולר מבעלי המניות הקיימים בחברה באמצעות המרת הלוואות בעלים ולפי שווי של 150 מיליון דולר לסקייליין לפני הכסף

מישורים , אשר הינה בעלת השליטה בסקייליין, מחברות הנדל"ן המובילות בחבל אונטריו שבקנדה בפיתוח ישובים בסמיכות לאתרי מלונאות ונופש, דיווחה הבוקר על השלמת גיוס הון מוצלח של כ-26.7 מיליון דולר לסקייליין.

בעקבות הדיווח רושמת מניית מישורים עלייה חדה במהלך המסחר בבורסה. מחזור המסחר במניה נמוך יחסית ומסתכם בקצת יותר מ-100 אלף שקל.

במסגרת המהלך גויסו 20 מיליון דולר מגופים מוסדיים מהמובילים בקנדה ו-6.7 מיליון דולר מבעלי המניות הקיימים בחברה באמצעות המרת הלוואות בעלים ולפי שווי של 150 מיליון דולר לסקייליין לפני הכסף. גיוס זה, המגדיל את הונה העצמי של סקייליין בכ-26.7 מיליון דולר, הינו שלב ראשון לקראת הנפקת סקייליין בבורסה בטורונטו או בארה"ב בתוך 18 חודשים מהגיוס הפרטי.

גיל בלוטרייך, נשיא מישורים, אמר כי "אנו גאים על השלמת הגיוס בקנדה בתקופה מאתגרת זו. אנו נהנים בגיוס מהבעת אמון מצד משקיעים מוסדיים מהגדולים בקנדה. אני מאמין שמשקיעים אלו, הנחשבים מובילי שוק, יתרמו לקידום הצעדים המתוכננים של סקייליין בשוקי ההון בצפון אמריקה. להערכתנו קיימות כרגע עבורנו הזדמנויות שחוזרות על עצמם רק אחת לכמה עשורים. ההון החדש יסייע לנו לנצל את המצב הקיים להתרחבות וביסוס סקייליין כחברה מובילה בתחומה בקנדה".

עוד הוסיף בלוטרייך: "בחודשים הקרובים סקייליין משיקה שני פרויקטים חדשים למגורים בדירהרסט ובהורס-שו ואנו מעריכים שהצלחתם תאיץ ותסייע להנפקה המתוכננת. לאור המהלכים שביצענו בשנה וחצי האחרונה וכמובן לאור הגיוס אנו מאמינים כי במישורים ובסקייליין הונחה התשתית לקפיצת המדרגה הבאה לקראת הצפת ערך משמעותית לבעלי המניות של החברה, וכי שיתוף הפעולה המבורך לו זוכה מישורים לאורך שנים משותפנו בהכשרת הישוב, ימשיך להניב פירות לטובת כל הנוגעים בדבר".

מישורים עוסקת בפיתוח ישובים למגורים בצמוד לנכסי המלונאות והנופש של החברה בקנדה באמצעות החברה הבת סקייליין הנחשבת לחברה מובילה בתחומה בחבל אונטריו שבקנדה. החברה מחזיקה בפורטפוליו נכסים בהיקף של כ-245 מיליון דולר, לרבות כ-1,000 חדרי מלון, 4 מגרשי גולף, מסלולי סקי, 80 ק"מ של מסלולי קרוס קאנטרי, מעל 12 ק"מ של חופים לפיתוח בלעדי ומעל 10,000 דונם של קרקע לפיתוח לצרכי מגורים ונופש באזורים המבוקשים בחבל אונטריו והיא מעסיקה כיום למעלה מ-1,000 עובדים.

בבעלות מישורים בישראל 13 נכסים מניבים במרכז הארץ המושכרים בתפוסה של כ-98%. בנוסף, לחברה עתודות קרקע במרכז הארץ הזמינות לבניה, בהיקף של כ-18,500 מ"ר. הפעילות בישראל מהווה כ- 15% מכלל פעילות הקבוצה.