"עלולים להתמודד עם משבר כולל באירופה עד סוף השבוע"

קולין טאן, אנליסט מדויטשה בנק: "המצב באיטליה מרגיש כמו תרחיש שיש לו סיכוי נמוך במיוחד להשתפר" ■ טאן: ברלוסקוני "לא במצב לקבל החלטות", וגם ה-ECB "לא עושה הרבה"

"לא בלתי נמנע שנתמודד עם משבר כולל באירופה עד סוף השבוע הקרוב", אמר היום (ג') האנליסט קולין טאן (Colin Tan) מדויטשה בנק. טאן אמר הדברים לאחר עליית תשואות האג"ח באיטליה לשיא כל הזמנים (6.7%), והחרפת החששות כי זה תתקשה למחזר חובות ולהנפיק אג"ח חדשות.

"המצב באיטליה מרגיש כמו תרחיש שיש לו סיכוי נמוך במיוחד להשתפר, אלא אם יופעל לחץ מאסיבי על הרלוונטיים לפעול", הסביר טאן. "לא בטוח שהמצב יחריף לגמרי עוד השבוע, אבל הסימנים אינם טובים ונראה שלא נוכל להימנע מהסלמה של המשבר ממש בקרוב".

לדבריו, הבעיה הגדולה היא רה"מ האיטלקי: "ברלוסקוני לא מראה כי הוא נמצא במצב לקבל החלטות דחופות". טאן הוסיף כי גם הבנק המרכזי האירופי "לא עושה הרבה", בזמן שגם סיוע חיצוני מצד ברזיל וסין "נמצאות מחוץ לתמונה".

דבריו של טאן נאמרים על רקע הצבעה בפרלמנט האיטלקי היום, לאישור תקציב חדש הכולל קיצוצים במסגרת תוכנית הצנע הממשלתית. באם התקציב לא יעבור, צפוי ברלוסקוני לעמוד בפני הצבעת אי-אמון כנגד ממשלתו, כבר בשבוע הבא. (לסיפור המלא)