נשיא איראן: "לא צריכים פצצה כדי לקטוע את ידי ארה"ב"

רגע לפני פרסום דוח סבא"א שצפוי לקבוע כי איראן מפתחת גרעין לצרכים צבאיים, מאיים אחמדינג'אד ישירות על ארה"ב ■ "איראן אינה זקוקה לפצצה גרעינית", אמר

האם איראן מאמצת קו הגנתי לקראת פרסום דוח הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית? נשיא איראן מחמוד אחמדינג'אד אומר היום כי מדינתו "אינה זקוקה לפצצה גרעינית" וכי ביכולתה להשיג את מטרותיה ב"מחשבה, תרבות והיגיון".

"ארצות הברית, המחזיקה ב-5,000 ראשי נפץ גרעיניים, מאשימה אותנו בייצור נשק גרעיני", אמר אחמדינג'אד בדברים ששודרו בטלוויזיה האיראנית. "אך עליהם לדעת כי אם היינו רוצים לקטוע את הידיים שהם פורסים על העולם, איננו זקוקים לפצצה גרעינית".

נשיא איראן המשיך ותקף את האמריקנים. "אם הם רוצים להתעמת עם העם האיראני, הם יתחרטו על כך", אמר אחמדינג'אד.

אתמול, בראיון שפורסם בעיתון המצרי "אל-אחבאר", תקף נשיא איראן את ישראל ואמר כי האשמותיה כלפי איראן אינן מוצדקות. "איראן אינה מחזיקה פצצה גרעינית, כי אם ישראל היא המחזיקה ב-300 ראשי נפץ גרעיניים, והיא המהווה את האיום הגדול ביותר באזור", אמר אחמדינג'אד.

"איראן שואפת להשיג טכנולוגיה גרעינית אך ורק על מנת לעשות בה שימוש לצרכי שלום, בהתאם לאמנת איסור הפצת הנשק הגרעיני עליה היא חתומה", אמר הנשיא האיראני בראיון. "היישות הציונית, המערב וארצות הברית בפרט חוששים מיכולתה של איראן, ולכן מנסים לגייס את העולם לפעולה צבאית שתביא לבלימת התקדמותה. אלו הנוהגים ביהירות צריכים לדעת שאיראן לא תאפשר להם לבצע שום פעולה נגדה".

בינתיים, באיראן נערכים לפרסום הדוח של סבא"א ביממה הקרובה. שר החוץ האיראני סאלחי הדגיש מוקדם יותר היום כי לטהרן אין כל כוונה לייצר פצצת גרעין. את הדברים אמר במהלך מסיבת עיתונאים משותפת עם עמיתו הארמני. במקביל, יצא היום בכיר איראני במועצה לביטחון לאומי לביקור בהול במוסקבה, כדי על מנת לדון עם עמיתיו בהשלכות הדוח.