אגודת העיתונאים עתרה לביה"ד נגד הפיטורים ברשות השידור

בנוסף, האגודה הורתה לעיתונאים שקיבלו מכתבי זימון לשימוע לפני פיטורים, לא להתייצב אליהם ■ טוענת גם כי אופן הפיטורים נעשה שלא כדין ו"בחוסר תום-לב קיצוני"

אגודת העיתונאים פנתה לבית הדין לעבודה בבקשה דחופה להוציא צו מניעה זמני נגד פיטורי עשרות מעובדת רשות השידור בטלוויזיה וברדיו. בנוסף, אגודת העיתונאים הורתה לעיתונאים שקיבלו מכתבי זימון לשימוע לפני פיטורים, לא להתייצב אליהם.

בפנייתה מבקשת אגודת העיתונאים כי בית הדין יורה לרשות השידור "להימנע מהמשך ביצוע פיטורי צמצום ללא שיתוף מוקדם של ארגון העובדים והתייעצות עמו, בהתאם לכל דין", וכן להורות לרשות לחשוף את הנתונים בדבר מספר המפוטרים הכולל ברשות השידור, דוחות כספיים וכל נתון אחר בעניין זה ש"יכול לבסס את מצבה הכלכלי" שבגינו הוחלט על פיטורי עשרות עובדים ברשות.

"בימים האחרונים נשלחו לעשרות מעובדי רשות השידור מכתבי זימון דחופים לשימוע לקראת פיטורים, וזאת מבלי ליידע את האגודה בדבר משלוח המכתבים... במכתבי הזימון נכתב כי סיום יחסי העבודה נשקל במסגרת רצונה של הרשות לצמצם את היקף כוח-האדם ברשות, וזאת לנוכח מצבה הכלכלי והצורך התייעלות", כותבת האגודה.

האגודה טוענת גם כי אופן ביצוע הפיטורים נעשה שלא כדין, שכן "מלבד הפרת חובת ההיוועצות, פועלת הרשות בחוסר תום-לב קיצוני, שכן לא יעלה על הדעת כי לאחר שחתמה על הסכם רפורמה, לאחר 3 שנות משא-ומתן, ונמנעה ביודעין מהכנסתו לתוקף, היא תתחיל ליישם אותו דה-פקטו ללא עלות מצדה, וזאת לאחר שכבר סוכם על פיטורי מאות עיתונאים בתנאים מועדפים, לו היה ההסכם נכנס לתוקף".

מרשות השידור נמסר בתגובה: "רשות השידור נמצאת בתהליך בדיקה של התייעלות פנימית, ובמסגרת זו זומנו עובדים לשימוע בכל אגפי רשות השידור".