צוקרברג חוזר להרווארד כדי לגייס עובדים לפייסבוק

מייסד פייסבוק חזר לאוניברסיטת הרווארד כסלב של ממש: "זו תקופה מעולה להגיע לפה. יש כאן הרבה אנשים חכמים"

מי שצפה בסרט "הרשת החברתית", שמגולל את סיפור לידתה של פייסבוק, זוכר שמארק צוקרברג לא בדיוק סיים את לימודיו באוניברסיטת הרווארד. הוא פרש לקראת הסוף, משאיר מאחור את הספרים והמחברות וצועד קדימה עם החלום שלו להקים רשת חברתית שתהפוך לשם דבר בעולם.

7 שנים אחרי שעזב את ספסל הלימודים, חזר אתמול (ב') צוקרברג להרווארד כסלב של ממש. "זו שיחת היום אצלנו. יש רשימת המתנה של סטודנטים שרוצים לשמוע אותו מדבר", סיפרה דוברת האוניברסיטה. "אנחנו שמחים לארח אותו וכבר פרסנו את השטיח האדום".

"צוקרברג הבא נמצא בקהל"

צוקרברג, שנפעם מההתרגשות סביבו בקמפוס שבו בילה את שנותיו המכריעות, פרש בפני העיתונאים והסטודנטים הרבים שהגיעו את הסיבה האמיתית לבואו. "זו תקופה מעולה להגיע לפה. יש כאן הרבה אנשים חכמים ורבים מהם מקבלים כרגע את ההחלטות שלהם בנוגע למקום שבו הם מתכוונים לעבוד כשיסיימו את הלימודים בשבועות הקרובים", אמר צוקרברג.

"ראיתי את 'הרשת החברתית' ואחד הרגעים המכוננים שם היה ההרצאה של ביל גייטס בהרווארד, שצוקרברג הצעיר נכח בה. אני מאמינה שגם היום הוא רגע מכריע ואולי מארק צוקרברג הבא נמצא פה בקהל", אמרה הסטודנטית מישל וונג ל"בוסטון גלוב".

במקביל, צוקרברג וסמנכ"לית התפעול של פייסבוק, שריל סנדברג, התראיינו לכתב צ'רלי רוז מרשת PBS. "בכנות, הנפקה זה לא משהו שאני חושב עליו מדי יום", הוא אמר בהתייחס להנפקה המתוכננת של החברה במהלך 2012. כאשר המראיין שאל את שני הבכירים על "גניבה" כביכול של עובדים מיומנים משורות המתחרות של פייסבוק, ובמיוחד מגוגל, מיהרה סנדברג לתקן אותו ואמרה שהחברה "מושכת" עובדים של המתחרות ולא "גונבת" אותם. בראיון המקיף, שנמשך כשעה, נשאל צוקרברג על מגוון סוגיות שקשורות לפייסבוק, דוגמת פרטיות, כניסה לשוק הסיני וההנפקה המתוכננת, אך בחר להתייחס בעיקר לסוגיית גיוס העובדים.