גד זאבי יסתפק בדמי ניהול של 2.6 מיליון שקל לשנה ביפנאוטו

ויתר על רוב דרישות דמי הניהול של 8 מיליון שקל לשנה שדרש ■ יפונאוטו אחזקות הפסידה 110 מיליון שקל בשנתיים וחצי, וכמעט איפסה את ההון העצמי

גד זאבי, בעל יבואנית סובארו יפנאוטו אחזקות, ניסה במשך שנה כמעט לשדרג את תנאי העסקתו בחברה, ולבסוף הרים ידיים. זאבי, שביקש דמי ניהול מצטברים בהיקף של 8.3 מיליון שקל בשנה, ניסה לאשר את הסכם הניהול עד דצמבר 2015, אלא שהמוסדיים המחזיקים באג"ח החברה (סה"כ התחייבות של 121 מיליון שקל) התנגדו לכך על רקע היקף החובות הכבדים של החברה ותוצאותיה החלשות.

הסכם ההעסקה של זאבי, המכהן בתפקיד יו"ר יפנאוטו אחזקות, הסתיים בסוף דצמבר 2010, והוא ביקש להאריכו בחמש שנים. לזימון לאסיפת האג"ח שנועדה לאשר את ההסכם צירף זאבי עבודה שביצעה עבורו חברת BDO זיו האפט, שקבעה (באופן "מפתיע") שאכן דמי הניהול הראויים לו הם בגובה של כ-8 מיליון שקל בשנה. אלא שמסמכים מסוג זה כבר אינם מרשימים את המוסדיים, נוכח הפסד של כ-110 מיליון שקל שרשמה יפנאוטו אחזקות בשנתיים וחצי.

התחייב להעמיד מימון

במהלך אסיפת אג"ח שהתקיימה אתמול במשרדי החברה, ברחוב המסגר בת"א, הוצגה לנושים עלות דמי הניהול החדשים - 220 אלף שקל בחודש (2.64 מיליון שקל בשנה). העלות כוללת תשלום לדירקטורים ויועצים, וכיוון שזאבי מעניק שירותי ניהול ושיווק דרך כמה חברות, קשה לדעת בדיוק כמה מגיע בסופו של דבר לכיסו הפרטי. עוד הוצע, כי אם החברה תציג רווחיות במשך שני רבעונים רצופים, יועלה לדיון נושא העלאת השכר. כתבי הצבעה הופצו היום למוסדיים, והם אמורים להעביר תשובה בימים הקרובים.

מכירות יפנאוטו אחזקות בירידה עקבית זה ארבע שנים. במחצית הראשונה של 2011 הן נשחקו ב-3.2% ל-2,190 כלי רכב מסוג סובארו, והחברה מחזיקה בנתח שוק של 1.8% בלבד משוק הרכב המקומי. הכנסות החברה הסתכמו במחצית ב-308 מיליון שקל, ירידה של 6%, ובשורה התחתונה נרשם הפסד של 29 מיליון שקל, כמעט פי ארבעה לעומת התקופה המקבילה.

התוצאות החלשות שחקו את ההון העצמי של החברה, שהסתכם בסוף יוני השנה ב-1.6 מיליון שקל בלבד, ומנגד יש לה התחייבויות בסך 382 מיליון שקל. על רקע מצבה של החברה, האג"ח נסחרות בתשואת זבל של 16%, אך בעל השליטה עומד מאחורי החברה, והוא התחייב להעמיד מקורות מימון שיבטיחו את תשלום האג"ח הקרוב - 29 מיליון שקל בחודש פברואר 2012.

אג"ח יפנאוטו אחזקות נושאות ריבית של 7.15% בשנה. הריבית המקורית עמדה על 6.3%, אך בשנת 2007 הוקפצו דמי הניהול לבעלי החברה (שכללו אז גם את חברת מטיס קפיטל של מוני הראל) מ-4 ל-8 מיליון שקל, וכמעין פיצוי הועלתה הריבית. הקרן משולמת מדי חודש פברואר, 26 מיליון שקל בכל פעם.

נתח השוק של סובארו הולך ויורד
 נתח השוק של סובארו הולך ויורד