על רקע המשבר: בגרמניה מורידים את תחזית הצמיחה במדינה

היועצים הכלכליים של אנגלה מרקל: הצמיחה בגרמניה בשנה הבאה תעמוד על 0.9% אחרי עלייה חדה יותר של 3% ב-2011 ■ "חבילת החילוץ של אירופה היא לא פיתרון ארוך טווח לבעיות במרחב האירו"

היועצים הכלכליים של קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, אמרו היום (ד') כי ההחלטה של אירופה מחודש שעבר מהווה חלון הזדמנות להרוויח זמן במטרה להביא לתיקון בגוש האירו, מעבר להתבטאויות הלא מעודדות על הצעדים שנקטו מנהיגי ארירופה עד כה כדי לפתור את בעיות החוב ביבשת, אותם גורמים כלכליים הורידו את תחזית הצמיחה של גרמניה לשנת 2012. היועצים צופים כי הצמיחה בגרמניה בשנה הבאה תעמוד על 0.9% אחרי עלייה חדה הרבה יותר בגובה של 3% ב-2011.

"הצעדים להגדיל את כוחה של קרן החילוץ לפתרון משבר החוב של אירופה, הם זמניים בלבד", ציינו היועצים הכלכליים בדוח השנת שפורסם בברלין היום. "חבילת החילוץ היא לא פיתרון בר קיימא ארוך טווח לבעיות במרחב האירו", כך נכתב בדוח. עוד נכתב כי חבילת החילוץ שמציעה אירופה פותחת חלון של זמן כדי ליצור מסגרת פוליטית לתיקון אמיתי באיזור האירו וזאת מטרה לייצב את המערכת הפיננסית ולא רק לתמוך במדינות.

עוד טענו היועצים הכלכליים של אנגלה מרקל כי אין כל וודאות שהצעדים עליהם הוחלט ב-26 באוקטובר בוועידת הפסגה, יחזירו את הביטחון בשווקים בטווח הקצר ובטח שלא יעשו זאת לאורך זמן.

עוד ציינו היועצים כי יציאתה של גרמניה, הכלכלה החזקה באירופה, מגוש האירו טומנת בחובה חסרונות רבים יותר מייתרונות עבור גרמניה.