בגלל הלחץ? רשות השידור ביטלה את פיטורי 30 העיתונאים

זאת לאחר שבימים האחרונים פנתה אגודת העיתונאים לבית הדין לעבודה להוצאת צו מניעה לפיטורים רשות השידור: "החלטנו לקיים היוועצות עם ועדי העובדים בטרם ימשיך ההליך"

הישג לאגודת העיתונאים בירושלים: רשות השידור החליטה לבטל את הזימונים לשימועים לפני פיטורים של עשרות עיתונאים בערוץ 1 ובקול ישראל. זאת לאחר שבימים האחרונים פנתה אגודת העיתונאים בירושלים לבית הדין לעבודה להוצאת צו מניעה לפיטורים והורתה לעובדים לא להתייצב לשימועים אליהם זומנו.

בשבוע שעבר קיבלו עשרות עובדים ברשות השידור, מהם כ-30 עיתונאים, שמועסקים ברשות מתחת ל-3 שנים, מכתב ובו זימון לשימוע לפני פיטורים. "רשות השידור נדרשת להתייעל בשל מצבה הכלכלי", נכתב לעובדים. "במסגרת זו בוחנת הרשות לצמצם את היקף העסקת כוח-האדם. לפיכך נשקלת האפשרות לסיים את חוזה העבודה בינך ובין הרשות".

בין העובדים שקיבלו מכתבי שימוע גם עורכים, מפיקים וכתבים שהתברגו בתפקידי מפתח בתוכניות דגל וזכו לשבחים על עבודתם העיתונאית, ובהם מירית הושמנד, עורכת התוכנית היומית "סדר יום" עם קרן נויבך; כרמית ראובן, כתבת הבריאות ברשת ב'; כתבת המשטרה, אפרת וייס; הכתב בירושלים, שי זילבר; ודקלה אהרון, המשמשת כתבת כללית.

עקב הפיטורים הצפויים נקטו העובדים בעיצומים, ושידורי יומן הכלכלה ברשת ב' הסתיימו חצי שעה לפני הזמן.

לאחר מכן, ראשי האגודה, יחד עם העיתונאים כרמית ראובן, דיקלה אהרון, אפרת וייס, שי זילבר ומירית הושמן, נכנסו לחדרם של אמיר גילת ומיקי מירו כדי לנסות ולהבין מה סיבת הפיטורים.

במקביל, חברי כנסת בהם נחמן שי (קדימה) ובוז'י הרצוג (עבודה) ביקשו לבדוק האם מעורבת שיקולים זרים בהחלטה.

מאגודת העיתונאים בירושלים נמסר בתגובה כי "האגודה מביעה שביעות-קצון מהחלטת הרשות ותקדם בברכה הידברות בכל הנושאים, ובכלל זה הקפאת הקידומים לעיתונאים, פיצוי שחיקה לעיתונאים, ביטול קיצוץ בשעות נוספות ועוד".

מרשות השידור נמסר כי "לאחר בחינה חוזרת של הנושא החליטה הנהלת הרשות לקיים היוועצות עם ועדי העובדים בטרם ימשיך ההליך".