נסראללה: "תקיפה באיראן תצית מלחמה אזורית"

מזכ"ל חיזבאללה: "לאיראן יש מנהיג שאין שני לו בעולם; איראן תשיב מכה אחת אפיים"

אחרי האיומים ששיגרו לעבר ישראל והמערב נשיא איראן ומנהיגהּ הרוחני, לבל יתקפו את הרפובליקה האיסלאמית, מצטרף גם מזכ"ל חיזבאללה, שלוחתה של טהרן בלבנון, לאזהרות.

בנאום טלוויזיוני שהועבר בשידור חי ממקום מחבואו בביירות, התייחס חסן נסראללה למתיחות באזור ואיים כי כל ניסיון לתקוף את סוריה או את איראן יגרום להתלקחותה של מלחמה אזורית. "איראן חזקה. איראן איתנה. איראן רבת יכולות. איראן מאוחדת. לאיראן יש מנהיג שאין שני לו בעולם", אמר נסראללה בנאום - והמשיך באיומיו: "איראן תשיב מכה אחת אפיים!". דבריו, ששודרו ברשת הטלוויזיה של חיזבאללה - "אל מנאר" - זכו למחיאות כפיים סוערות מצד אנשי הארגון שצפו בנאומו בלבנון.

בהתייחסו לסנקציות שמקדמת וושינגטון נגד טהרן, הסביר נסראללה כי המהלך נובע מכך ש"ארצות הברית רוצה לפצות על התבוסה שהיא נחלה במהפכה במצרים ובנפילתו של משטר מובארק, שהפך להפסד עצום עבורה ועבור ישראל".

נוסף על כך, הוא טען ש"האמריקנים חוששים מנפילת המשטרים שהיו בני בריתם - כמו זה של בן עלי בתוניסיה ושל קדאפי בלוב. לכך מצטרף גם התסכול הרב שלהם מהמפלה שהם נחלו במלחמה בעירק. הם לא יצליחו להחליש את איראן, שאינה כפופה לתנאים שלהם".