רוביני חזה כבר ב-2006: משבר חוב באיטליה בשנת 2011

"נביא הזעם" שחזה את משבר הסאב-פריים ב-2008, הזהיר לפני כ-5 שנים ממשבר עכשווי באיטליה ■ קבע: "זה לא מדע בדיוני, ארגנטינה הוכרחה לעשות את אותו הדבר"

"היעדר הרפורמות הראויות באיטליה מרמז לכך שמתגבר הסיכון כי איטליה תסיים כמו ארגנטינה. זוהי לא מסקנה וודאית, אבל אם איטליה לא תבצע רפורמות ושינויים, היא עלולה להיקלע למשבר ולפרוש מגוש האירו בתוך 5 שנים".

את הדברים האלה כתב בשנת 2006 נוריאל רוביני. הפרופ' לכלכלה, שכונה "נביא הזעם" לאחר שחזה לפני שנת 2008 את פרוץ משבר המשכנתאות, עושה זאת שוב. באחרונה פרסום רוביני פוסט מבלוג שכתב בשנת 2006, בו הוא צופה כי בתוך 5 שנים תיקלע איטליה למשבר "כמו בארגנטינה", מה שייאלץ אותה בסופו של דבר לפרוש מגוש האירו.

"איטליה מתמודדת עם בעיות קשות בצמיחה, פיחות משמעותי במטבע, וסיכון מתגבר מירידה מתמשכת ביצוא וביבוא ולפיכך גם גידול בגירעון התקציבי", כתב דאג רוביני. "ההאטה בצמיחה תוביל בסופו של דבר להגדלת הגירעון ותהפוך את החובות לבלתי ניתנים להכלה בחלוף הזמן".

עוד ציין רוביני כי ללא הרפורמות הראויות, השינויים הפנימיים באיטליה יוביל אותה בסופו של דבר לפרוש מגוש האירו. "היה תיאלץ בסופו של דבר לעזוב את גוש האירו, לחזור למטבע המקומי ולהכריז על חדלות פירעון על חובותיה באירו. זה לא מדע בדיוני", הזהיר רוביני. "ארגנטינה הוכרחה לעשות את אותו הדבר בדיוק לפני כן".