UBS על 2012: "שוק המניות יפול ב-33% בתרחיש מיתון"

ב-UBS סבורים כי משבר החוב באירופה והחשש מ"מיתון כפול" בארה"ב יוסיפו לעמוד במוקד גם בשנה הבאה ■ אולם מעודדים: "לאחר שנה של תשואות שליליות במניות - האפיק מסתמן כמועדף בשנה הבאה"

בבנק ההשקעות UBS יוצאים היום (ב') בתחזית לשנת 2012, תוך שהם צופים כי שנה זו תושפע - בדומה לשנת 2011 - בעיקר מההתפתחויות באשר למשבר החובות הריבוניים באירופה, ותסתמן כשנה נוספת של התאוששות המערכת הפיננסית העולמית ממשבר הסאב-פריים ב-2008.

אולם, ב-UBS מציינים גם "את מה שהשתנה משנה שעברה", ומדגישים כי לחצים אינפלציוניים גוברים בכלכלות השווקים המתעוררים, עשויים להוביל למדיניות מוניטארית מקלה בחלק מכלכלות אלו במהלך השנה הבאה. "זה עשוי לתת רוח גבית להתאוששות הכלכלה העולמית בשנה שעברה", כותבים כלכלני הבנק.

בנוסף, מציינים ב-UBS כי "לאחר תשואות אפסיות ואף שליליות בשוקי המניות, הגידול בתוצאות הפיננסיות עשוי לתמוך במניות כאפיק מועדף ביחס לאג"ח".

מנגד, מזהירים כלכלני הבנק כי הסיכון המתגבר ממיתון עמוק במערכת הפיננסית העולמית, נותר בעינו. "בין אם ייגרם ממשבר החוב בגוש האירו, מתרחיש של 'מיתון כפול' בארה"ב, או מכזה של 'נחיתה קשה' בסין - מיתון כזה עשוי להפיל את שווקי המניות בשליש", נכתב בסקירה.

ובכל זאת, ב-UBS לא מתעלמים מהשיפור "בתגובת מובילי המדיניות הפיננסית באירופה למשבר", כמו גם "החידוש בהאצת הצמיחה בכלכלת ארה"ב". באשר לטווח הקצר, נשארים ב-UBS "זהירים" לגבי השווקים, ודובקים במהלך שביצעו בשבוע שעבר - במסגרתו הורידו את ההמלצה על השווקים מ"תשואת יתר" ל"נייטרלי".

ועידת ישראל 2011
 ועידת ישראל 2011