המאזנים הפיננסיים הגרועים בהיסטוריה של הכדורגל

מנצ'סטר סיטי תפרסם בקרוב את הדוחות הכלכליים שלה לעונת 2010/11, שיחשפו גירעון שנתי של יותר מ-150 מיליון ליש"ט (שיא שלילי חדש בכדורגל העולמי)

מנצ'סטר סיטי תפרסם בשבועיים הקרובים את הדוחות הכספיים שלה לעונת 2010/11, בהם היא תחשוף את המאזן השנתי השלילי ביותר בהיסטוריה של הכדורגל. כך מדווח "הטיימס".

מוליכת הפרמיירליג רשמה בשנה שהסתיימה ב-31 במאי 2011 הפסד של יותר מ-150 מיליון ליש"ט, עלייה משמעותית לעומת 121.3 מיליון ליש"ט שאותם הפסידה הקבוצה בעונת 2009/10. את ההפסד הכספי הכי גבוה בשנה אחת רשמה צ'לסי ב-2004/05, אז ההשקעה הגדולה של רומן אברמוביץ' הסתיימה בגירעון של 140 מיליון ליש"ט.

הנטל העיקרי על תקציבה של הסיטי הוא שכר השחקנים: לפני כשנתיים הוא הסתכם ב-133.3 מיליון ליש"ט, ובדוחות שיפורסמו בקרוב הסכום הזה צפוי לקפוץ בעשרות אחוזים.

הנתונים הגרועים האלו מעמידים בספק גדול את היכולת של סיטי לעמוד ברגולציות הפייננשל פייר-פליי של אופ"א. כזכור, במסגרת התקנות החדשות, מועדונים באירופה יצטרכו להציג בשתי העונות הקרובות הפסדים כוללים שלא עולים על 45 מיליון אירו. אופ"א תשקול להפעיל סנקציות שונות נגד מועדונים שלא יעמדו בתנאים.

זרוע ההשקעות של אבו-דאבי, ADUG, בראשות השייח' מנצור בין זאיד אל-נאיאן, רכשה את הסיטי לפני שלוש שנים. מאז היא הספיקה לשפוך סכומים עצומים על הקבוצה, שחצו לפי הערכות שונות את רף החצי מיליארד ליש"ט.