הטיפ היומי: מניה עם קפאין בדרך לזינוק של 15%?

מחלקת המחקר של JP מורגן ממליצה על מניית סטארבקס בהמלצת "משקל יתר" במחיר יעד של 51 דולר

חברת סטארבקס עוסקת ביבוא, קלייה, שיווק והפצה של קפה ומוצרים נלווים, ומפעילה רשת בתי קפה בפריסה עולמית. מלבד מותג הבית, החברה מציעה מוצרים ממותגים תחת Tazo Tea ו-Seattle's Best Coffee.

דוחותיה הכספיים של החברה לרבעון השלישי של 2011 מציגים את הקושי שניצב בפניה עתה, לאור עליית מחירי הקפה. למעשה, אלמלא עלייה של 7 סנט במחירי הקפה, יכולה הייתה החברה להציג עלייה ברווח של 38% במקום עלייה של 16% שנרשמה בדוחות האחרונים. בהתאם משפיע הדבר גם על הרווח למניה הצפוי ב-2012 (שנה פיסקלית), העומד עתה על 2.21 דולר, אך עשוי להיפגע מעליית מחירי הקפה ב-0.21 דולר.

אנו סבורים כי מניית סטארבקס מצריכה מדיניות השקעה לטווח הארוך. החברה נסחרת כעת במכפיל רווח של 21.5, אשר לדעתנו רחוק מלהיות נמוך, בהתחשב בכך שבמהלך חמש השנים האחרונות המכפיל הממוצע עמד על 20.4. כמו כן, אנו מצפים כי החברה תייצר לקופת המזומנים שלה 1.1 מיליארד דולר - מהם 515 מיליון דולר ישולמו למשקיעים כדיבידנד.

עם זאת, בחרנו להותיר את המלצתנו למניית סטארבקס על "משקל יתר", בין היתר הודות לשילוב בין ראות פונדמנטלית חזקה, יחד עם החזרים יציבים לבעלי המניות. אנו מאמינים כי היחלשות המניה מהווה נקודת כניסה אידיאלית למשקיעים, ומעלים את המלצתנו לרווח נקי למניה לשנת 2013 (פיסקלית) ל-2.45 דולר. כמו כן, אנו מעלים את מחיר היעד שלנו למניה מ-46 דולר ל-51 דולר - גבוה בכ-15% ממחירה הנוכחי.

*** מחלקת המחקר, JP מורגן