נסיכי השקר של הליכוד

כמה זמן יתייחס הציבור לדרככם, אם אינכם מקריבים למענה אפילו גלגל של מכונית שרד?

רבים בליכוד, אולי כולם, מכריזים על עצמם שהם תלמידיו של מנחם בגין, ראש הממשלה המנוח. אולם רק מעטים הם באמת כאלה. יו"ר הכנסת, איש הליכוד ראובן ריבלין, אמר זאת טוב יותר: "הליכוד החדש אינו מחויב לאתוס של חירות, ז'בוטינסקי ובגין". ריבלין מייצג את הערכים הדמוקרטיים שהנחו את מנהיגי הליכוד בעבר, ערכים שהמנהיגות הנוכחית נוטשת בציניות פרחחית.

מכל יוזמות החקיקה שהליכוד מקדם לאחרונה, החמורה ביותר היא זו המבקשת להעניק לוועדת החוקה בכנסת זכות וטו על מינוי שופטים לבית המשפט העליון. זה נשמע כאילו כמה חברים בליכוד, כולל ראש הממשלה, החליטו שאם אי-אפשר להכות את איראן, אז בואו נהיה כמותה. זה לא יהיה כל-כך קשה, כי מתרבים הקולות בימין הנשמעים כאילו באו מפיהם של אייתולות.

נסיכותם אומנותם

מובן מאליו שדן מרידור ובני בגין מתנגדים ליוזמה ואף אומרים זאת בצורה ברורה, שלפעמים גם נשמעת נחושה. להבדיל מריבלין, הם פוליטיקאים שנסיכותם אומנותם. במידה רבה, בזכות ייחוסם המשפחתי הם יושבים בממשלה. זו אינה הפעם הראשונה שהם משמיעים התנגדות לעמדות אנטי-דמוקרטיות של בנימין נתניהו ושריו.

מתנגדים ולא זזים

אבל יש לי שאלה אל הנסיכים הנאורים האלה: כמה זמן עוד תתנגדו לעמדות מבישות ומסוכנות של הממשלה - וגם תמשיכו לשבת בה? אם אני זוכר נכון, בשעתו נימקתם את הסכמתכם להיות שרים עלובים, כלומר ללא תיקים, בכך שאתם תוכלו למתן את הממשלה.

הממשלה מעולם לא הייתה פרועה יותר מכפי שהיא בתקופת המיתון שלכם. האם אתם שמים לב שאף אחד בממשלה לא ממש שם עליכם? מקשיבים בסבלנות, או בחוסר סבלנות, שתסיימו לדבר, ומיד עושים את ההיפך.

שאגת מנחם

ואתם ממשיכים לשבת, כמו מאחזים שאפילו בבולדוזר אי-אפשר להזיזם. כמה זמן, לדעתכם, יוכל הציבור להתייחס אל דרככם ברצינות, כאשר אתם לא מוכנים להקריב למענה אפילו גלגל של מכונית שרד? אתם אומרים שלהבדיל מאחרים, אתם תלמידים של מנחם בגין? אולי בחלום.

במציאות, בגין האב היה אדם שלא היסס לשלם מחירים, לפעמים גבוהים, בעד דעותיו. הוא היה אדם אמיץ, כפי שהוכיח בצורה דרמטית בחותמו על הסכם השלום עם מצרים. מנחם בגין היה ממשיך לשבת בממשלה שמבקשת למוטט את בית המשפט העליון? האם זה מה שאתה, בני בגין, חושב על אביך? מנחם בגין היה שואג: "יש שופטים בירושלים", ומיד היה מודיע על התפטרותו מממשלת העוולה הזאת. אולי הוא גם היה משתמש בביטוי הזה בדיוק.

עושים מעשי נתניהו

אתם, "נסיכי הליכוד" שבממשלה, עושים מעשי נתניהו ושלוחיו ומבקשים שכר כממשיכי דרכו של מנחם בגין. בהמשך ישיבתכם בממשלה אתם לא רק משתפים פעולה עם כוחות החושך במפלגתכם, אלא גם מעניקים להם אליבי של "הנסיכות הנאורה", כביכול. אם תתקבל הצעת החוק לפוליטיזציה של בית המשפט העליון - זה יהיה גם על ראשכם הנסיכותי.