עובדי יצרנית המטבחים הייטאצ' ביקשו לפרקה: חייבת לנו מיליון שקל

בבקשה, שהוגשה ע"י 32 מעובדיה של יצרנית מטבחי היוקרה הוותיקה, צוין כי הבעלים בישר להם על פיטוריהם לאלתר בגין חדלות פירעון של החברה

יצרנית מטבחי היוקרה הוותיקה הייטאצ', שנוסדה ב-1986, חייבת לעובדיה חוב של מיליון שקל אותו אינה יכולה לפרוע - כך נטען בבקשה לפירוק החברה שהוגשה אתמול (א') לבית המשפט המחוזי בפתח-תקווה.

בבקשה, שהוגשה על-ידי 32 מתוך 45 עובדי החברה, נטען כי ביום חמישי האחרון הודיע הבעלים והמנכ"ל של החברה, אביגדור מלכין, לעובדי מפעל הייצור של החברה בגבעת-ברנר ולעובדי אולם התצוגה בהרצליה-פיתוח על פיטוריהם לאלתר, ועל כך שהחברה חדלת פירעון ואינה יכולה לשלם להם את חובותיה.

"הודעת הפיטורים וההודעה בדבר חדלות הפירעון של החברה וחוסר יכולתה לשלם את חובותיה לעובדים תפסה אותם בהפתעה גמורה", נכתב בבקשה שהוגשה באמצעות עו"ד ליזה חדש.

בבקשת העובדים נכתב כי חוב החברה בגין שכר עבודה בלבד לעובדיה, על 2.5 חודשי שכר, היינו כ-750 אלף שקל נטו. "בנוסף, קיימים חובות לעובדים בגין חופשה, הבראה, פיצויי פיטורים והפרשות פנסיוניות", נכתב בבקשה.

630 מ"ר אולם תצוגה

"אין מנוס מפירוק החברה, באופן בו עם מתן צו פירוק תהא לעובדי החברה זכאות לקבל את גמלת המוסד לביטוח לאומי ולצמצם את הנזקים הקשים אשר נגרמו להם כתוצאה מסגירת החברה ואי-מתן זכויותיהם על-פי חוק", כתבו העובדים.

מפרסומים שונים, בהם דוח של רשם החברות, עולה כי החברה חבה חובות כבדים לגורמים נוספים, בהם בנק הפועלים, שלו שעבודים על נכסי החברה בגובה 2.1 מיליון שקל.

הייטאצ' עוסקת בייצור ושיווק מטבחי יוקרה, מוצרי חשמל ודברי אמנות. לחברת הייטאצ' הוותיקה מספר חברות-בנות, בהן הייטאצ' מטבחים הידועה; והייטאצ' מטבחי יבוא, העוסקת ביבוא בלעדי של מטבחי יוקרה מאירופה.

לפני כשנה שכרה החברה 630 מ"ר בקומה התשיעית של פרויקט ביזנס פארק שבבעלות קבוצת עזריאלי בהרצליה-פיתוח, לצורך פתיחת אולם התצוגה. דמי השכירות עמדו על 120 שקל למ"ר, וחוזה השכירות נחתם לתקופה של 5 שנים עם אופציה ל-5 שנים נוספות. האולם נחנך במאי במסיבה יוקרתית בהשתתפות נציג חברת לה קורנו מצרפת, האדריכל של האלפיון העליון עודד חלף, בוקי צוקר, עו"ד דן שיינמן ועוד.