מכה נוספת לאוצר: המשנה לממונה על התקציבים פורש

פולק מונה לנציג ישראל בבנק האירופאי לשיקום ופיתוח בלונדון

עוד עזיבה במשרד האוצר: ערן פולק, המשנה לממונה על התקציבים ממשרד האוצר, פורש מהמשרד כבר בחודש הקרוב. פולק נבחר על ידי ועדת איתור כ"ממלא מקום" הדירקטור, בדירקטוריון הבנק האירופאי לשיקום ופיתוח (EBRD) הנמצא בלונדון.

פולק, הנחשב היום לאיש החזק ביותר באגף התקציבים והיה מועמד רציני להחליף את אודי ניסן, עת פרישתו המפתיעה, עסק באגף תקציבים בתחומים הרגישים ביותר. בין היתר, היה אחראי על תחומים כמו התקשורת, תעשייה ומסחר, השכלה גבוהה ומדע, וכיהן כחבר במספר דירקטוריונים של קרנות המחקר והפיתוח הבין-לאומיות של ישראל. פולק הוא בעל תואר שני בכלכלה מהאוניברסיטה העברית בירושלים.

מדובר במכה נוספת לאוצר שמאבד אחד מאנשיו החזקים ומחזק את התחושה כי המשרד עובר את שעתו הקשה. רק לפני חודשיים פרש מהאוצר בכיר נוסף באגף, רותם פלג, סגן בנושא ביטחון וגם מועמד לתפקיד הממונה. בתחילת השנה פרש גם שרון גמבשו, מי שכיהן אז כמשנה לממונה על אגף התקציבים.

נזכיר כי שר האוצר, יובל שטייניץ, מתקשה מאוד להביא דמויות בולטות למשרד: מדובר על מנכ''ל המשרד, מנהל לחטיבה המאוחדת החדשה (מנהל הכנסות המדינה, מחקר וקשרים בינלאומיים), המנמ''ר (מנהל מערכות מידע ראשי לכל המגזר הציבורי) ובימים הללו מסתבך עם מינוי שנוי במחלוקת לרשות המסים שמגיע בסוף השובע לבג''צ. הקשיים הללו משתלבים עם שינוי המגמה בכלכלה העולמית שמפשיעה על המשק הישראלי שכבר מצוי בהאטה.