כינוס חירום של התקשורת: "נמאס לנו להיות פראיירים"

בכירים בתקשורת הישראלית יקיימו ביום א' כינוס חירום בשל המגבלות המחמירות על חופש הביטוי בחקיקה ובשל האיומים על רשות השידור ועל ערוץ 10

בכירים בתקשורת הישראלית מקיימים כינוס חירום בשל המגבלות המחמירות על חופש הביטוי בחקיקה ובשל האיומים על רשות השידור ועל ערוץ 10.

ל"גלובס" נודע כי העיתונאים רזי ברקאי, אילנה דיין, חגי סגל, איילה חסון, עורך "הארץ" אלוף בן ועורך "מעריב" ניר חפץ יהיו בין הדוברים בכינוס, שצפוי להתקיים ביום ראשון הקרוב בשעה 12 בצהריים בסינמטק בתל-אביב. הכינוס יהיה פתוח לכל העיתונאים בישראל בחינם, והכניסה תהיה מותנית בתעודת עיתונאי.

"הרעיון נולד לפני כמה ימים באופן ספונטני, הייתה הצטברות של כמה דברים שקרו בחודשים האחרונים. באופן טבעי הייתי קשור בדברים הקשורים בגלי צה"ל", אמר ל"גלובס" רזי ברקאי. "יש את העניין של המינויים הלא ברורים ברשות השידור והפיטורים שם, הסיפור של ערוץ 10 שנלחם על חייו, חוק לשון הרע והיה סיפור בטלוויזיה החינוכית.

"הייתה הרגשה שיש כאן משהו מתוזמר שהציבור לא מספיק ער לסכנה שלו, ויכול להיות שהוא אפילו עומד בצד ומוחא כפיים. החלטנו לעשות כנס חירום שבו יעלו עיתונאים מכלי תקשורת רבים, ועל זה שנמאס לנו להיות פראיירים".

על-פי גורמים הקשורים בארגון האירוע, לא מן הנמנע כי כינוס זה יהיה רק הצעד הראשון במאבק העיתונאים, וכי בהמשך יינקטו צעדים מרחיקי לכת יותר, ובכללם פרסומים משותפים, כינוסים נוספים, הפגנות ואולי אף השבתות.