ח"כ שמטוב פתחה בשביתת רעב; "לקדם את עובדי הקבלן"

ח"כ ליה שמטוב ממפלגת ישראל ביתנו: "הממשלה, כמזמין שירותי הקבלן הגדול במשק, מתנגדת להצעתי וממסמסת אותה; אני ניקיתי חרא ושטפתי דם מחדרי ניתוח"

במהלך דיון מהיר שנערך הבוקר בוועדת העבודה והרווחה ביוזמתה של ח"כ ליה שמטוב (ישראל ביתנו), וחברי הכנסת חיים אמסלם ויעקב אדרי, תחת הכותרת "אחריות מזמין שירותי קבלן", הכריזה ח"כ שמטוב באופן מפתיע כי היא פותחת בשביתת רעב עד אשר לא יחיל יו"ר הועדה, ח"כ חיים כץ, דין רציפות על הצעת החוק "אחריות מזמין שירותי קבלן", אותה יזמה ח"כ שמטוב בכנסת ה-17 ואף העבירה אותה בקריאה ראשונה.

"מדובר בחוק ששם סוף לפגיעה המתמשכת בעובדי הקבלן בישראל", אמרה ח"כ שמטוב במהלך הדיון הסוער. "הממשלה כמזמין שירותי הקבלן הגדול במשק מתנגדת להצעתי וממסמסת אותה תוך שהיא מבטיחה להגיש הצעת חוק ממשלתית בנושא או לשלבה במסגרת הצעת חוק אכיפת דיני עבודה של משרד התמ"ת".

ח"כ שמטוב הזכירה ליו"ר המחליף, ח"כ אילן גילאון, כי בבקשה להחיל דין רציפות על הצעתה לפני כשנתיים אמר יו"ר הועדה ח"כ כץ כי הצעת החוק היא "שוט ושהם (בממשלה) יודעים כי בכל רגע ניתן להעביר את הצעת החוק דין רציפות".

שמטוב ביקשה בדיון ל"הצליף בשוט" וכך להשתמש בפתרון אמיתי למצוקתם המתמשכת של עובדי הקבלן בישראל. "עד אשר לא יקבל החוק שלי דין רציפות בוועדה אין לי ברירה אלא לפתוח בשביתת רעב", אמרה שמטוב לנוכחים ההמומים בדיון.

כשיצאה מהדיון אמרה ח"כ שמטוב כי ישנם עשרות אלפי עובדי קבלן שרעבים ללחם. "אני עבדתי לפני חצי שנה כעובדת קבלן. אני ניקיתי חרא ושטפתי דם מחדרי ניתוח ולכן עד שהפגיעה בעובדים לא תפסק אני לא יכולה לשבת במזנון המסובסד של הכנסת ולתת להם לרעוב".