החל ממחר: שביתה כללית במפעל פרי גליל ללא הגבלת זמן

העובדים יקימו מאהל מחאה אל מול הכניסה למפעל ■ עופר עיני מגבה את השביתה: "העובדים לא יהיו בני עבודה במחלוקת בין הבעלים לממשלה"

החל ממחר: שביתה כללית במפעל פרי הגליל ללא הגבלת זמן. העובדים יקימו מאהל מחאה אל מול הכניסה למפעל.

זאת לאחר שההסתדרות וועד העובדים הגיעו למבוי סתום במו"מ שהתקיים היום עם הנהלת המפעל בנוגע לביטול פיטוריהם של כ-30 עובדי החברה. ההנהלה אף הודיעה כי בכוונתה לפטר בסוף החודש עוד כ-20 עובדים נוספים.

עופר עיני מגבה את השביתה: "בפרי גליל נוצר מצב בלתי נסבל. העובדים הפכו להיות סוג של בני ערובה במחלוקת שהם אינם חלק ממנה, בין הבעלים למשרדי התמ"ת והאוצר. מדובר בעובדים שמשתכרים שכר נמוך ואין להם אלטרנטיבה תעסוקתית בחצור הגלילית ולכן המצוקה שלהם הפכה להיות אמצעי לפתרון מחלוקות. אנחנו לא ניתן את ידינו לכך. ברגע שמפטרים עובדים ללא הצדקה אנחנו נגבה את השביתה המוצדקת הזאת".

זאת, לאחר שבמהלך השבוע הגישה חברת פרי גליל 30 מכתבי פיטורים והודיעה על 20 עובדים נוספים שיקבלו בקרוב מכתבים דומים. הסיבה: החלטת הממשלה לאמץ את אחת המסקנות של ועדת טרכטנברג, שלפיה יש להסיר מכסים קיימים על יבוא מוצרי מזון.

מכיוון שאחד מפסי הייצור במפעל עוסק במוצרי טונה, נתח השוק של הקו הזה צפוי להיפגע כתוצאה מהסרת המכסים. "זה אומר שאצטרך לסגור את הקו של הטונה ולעבור ליבוא. בשביל מה לי להחזיק מפעל?", אמר על כך אושיק אפרים, יו"ר קבוצת ויטה-פרי גליל, בראיון לגלי צה"ל.