החדשות המקומיות לא ייסגרו: הסדר המימון יוארך עד סוף 2012

כך נקבע בוועדת הכלכלה של הכנסת, שתכין את ההצעה לקריאה שנייה ■ ח"כ שלי יחימוביץ': "צר לי שההסדר הזה נעשה כל פעם טלאי על טלאי"

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ כרמל שאמה-הכהן, אישרה היום (ד') לקריאה שנייה ושלישית את ההצעה להאריך את תוקף ההסדר המאפשר לבעל זיכיון (שיהפוך בעתיד לבעל רישיון) לשדר חדשות מקומיות ולנכות מהתמלוגים שהוא משלם למדינה את הסכום שהוציא להפקת החדשות, עד לתקרה של 25.5 מיליון שקל בשנה.

לאחרונה הוארך ההסדר עד סוף השנה, ויוזמי ההצעה, היו"ר שאמה-הכהן וח"כ שלי יחימוביץ', מציעים להאריך את תוקף ההסדר בשנה נוספת, עד 31 בדצמבר 2012.

ח"כ יחימוביץ' אמרה כי צר לה שההסדר הזה נעשה כל פעם טלאי על טלאי. "זו השנה הרביעית שמעבירים את החוק הזה ומאריכים את ההסדר כדי לאפשר לחדשות המקומיות לשרוד. אף אחד לא מפקפק בחשיבות החדשות המקומיות שמאפשרות ביטוי לפריפריה", אמרה ח"כ יחימוביץ', שקראה למצוא הסדר קבוע ולא להעמיד את הערוץ המקומי כל שנה בסכנת סגירה.

ח"כ יוליה שמאלוב-ברקוביץ' העירה כי "הממשלה חושבת שהוט ו-yes ייסגרו עוד מעט ולכן לא חושבת שצריך להאריך את ההסדר".

עו"ד עמי הולנדר, שייצג את הערוץ הייעודי בערבית, הלא טי.וי, ביקש להקצות לערוץ 20% מתוך 25.5 מיליוני השקלים שמיועדים לחדשות המקומיות, שהם כ-5.1 מיליון שקל. הוא דרש כי הלא טי.וי, שלדבריו עומד לעלות בקרוב לשידור, יפיק וישדר את החדשות המקומיות בערבית ולכן גם יקבל 20% מהתקציב - כחלקו באוכלוסייה.

"החדשות חשובות"

יו"ר המועצה לשידורי כבלים ולוויין, ניצן חן, אמר כי הוא רואה חשיבת בחדשות המקומיות ומצר על כך שהממשלה לא השכילה למצוא לכך הסדר של קבע. יחד עם זאת, חן התנגד לבקשת הלא טי.וי להעביר לו כספים בטרם עלה לאוויר.

גם המנכ"ל והבעלים של חברת ההפקה של החדשות המקומיות, רם לנדס, התנגד לדברים ואמר כי אם היה יודע מראש שהערוץ הערבי יקבל 5.1 מיליון שקל עוד לפני שעלה לאוויר, אולי הוא גם היה מתמודד במכרז.

עורך מהדורת הצפון, רפיק חלבי, הבהיר כי החברה תהיה מוכנה לתת להלא טי.וי לשדר את החדשות המקומיות בערבית ללא תשלום.

סמנכ"ל הרגולציה של הוט, יורם מוקדי, חזר על דברים שאמר בוועדה לפני כחודש, כי ככל שהדבר תלוי בו - הוא יהיה מוכן לאפשר לערוץ לשדר את החדשות המקומיות ללא תמורה.

ח"כ יחימוביץ' הבטיחה לעמוד לצד הערוץ הערבי אם ייקלע לקשיים, אך הבהירה כי אין מקום לדון בבקשתו במסגרת הצעת החוק.