למרות הזינוק ברווחים: סיטיגרופ יפטר כ-3000 עובדים

למרות עליה של 74% ברווחים ברבעון השלישי, הבנק החליט לפטר את העובדים על מנת לקצץ בהוצאות ■ מבין המפוטרים יהיו 900 עובדים ממחלקת המסחר וההשקעות של הבנק

הבנק האמריקאי סיטיגרופ יפטר כ-3000 עובדים בקרוב המהווים כ-1% ממספר העובדים בבנק, כך מסר גורם המקורב להנהלת הבנק לסוכנות הידיעות בלומברג. הגורם, שהעדיף להישאר בעילום שם, אמר שמספר העובדים שיפוטרו עדיין אינו סופי והוא עלול להשתנות.

מבין המפוטרים יהיו 900 עובדים ממחלקת המסחר וההשקעות של הבנק, מסר הגורם לבלומברג. הרקע על הפיטורין באו בעקבות הודעת מנכ"ל הבנק וויקראם פנדט על כוונתו לבעצ קיצוצים על מנת לשמור על ההוצאות תחת שליטה.

"כחלק מהתוכנית שלנו לשלוט בהוצאות, אנחנו מבצעים קיצוצים במכסת כוח האדם בחטיבות שונות ברחבי הבנק", כתב דניאל רומירו-אפסילוס, דובר של קבוצת סיטי באימייל ששלח לסוכניות הידיעות.

סיטיגרופ הציג עליה של 74% ברווחים שלו ברבעון השלישי השנה, שנעזרה בהכנסה של 1.9 מיליארד דולר בתחום החשבונאות, מה שריכך בקצת את המכה שספג בהפסדים מתחום ההשקעות. בהודעה של הבנק מחודש ספטמבר נאמר שמעכשיו יוגבל איוש המשרות למשרות "קריטיות וחיוניות", על מנת לקצץ בהואצות ולמקסם את הרווחים, וגם על מנת לעמוד בדרישות הון מינימליות חדשות שעומדות להיכנס לתוקפן.

סיטיגרופ נחשב לבנק השישי בארצות הברית מבחינת היקף הנכסים שבבעלותו, והוא מעסיק כ-267 אלף עובדים ברחבי ארצות הברית.