ארה"ב: מדד המחירים לצרכן לחודש אוקטובר ירד ב-0.1%

כלכלני "בלומברג" צפו ליציבות במדד המחירים לצרכן ■ נתון הליבה של מדד המחירים לצרכן עלה ב-0.1% ■ בחודש ספטמבר עלה המדד ב-0.3% ■ הייצור התעשייתי עלה ב-0.7%

מדד המחירים לצרכן לחודש אוקטובר ירד ב-0.1%, כך מדווחת היום (ד') מחלקת העבודה של ארה"ב. הציפיות המוקדמות עמדו על יציבות בנתון מדד המחירים לצרכן. על פי סקר "בלומברג", הכלכלנים צפו כי בחודש אוקטובר לראשונה מזה ארבעה חודשים לא תהיה עלייה במדד, זאת לאחר שבחודש ספטמבר עלה המדד ב-0.3%. הירידה במדד נבעה בעיקר מהירידה במחירי האנרגיה.

נציין כי נתון הליבה של מדד המחירים לצרכן עלה ב-0.1%, כך על פי משרד העבודה האמריקני. העלייה במדד הליבה עלתה בקנה אחד עם הציפיות המוקדמות. מדד הליבה מוציא את מחירי המזון והאנרגיה ומנחה את הפדרל ריזרב בקבלת החלטות הריבית.

מדד המחירים לצרכן עלה ב-3.5% ב-12 החודשים האחרונים, זאת לעומת שיעור של 3.9% שנקבע בחודש ספטמבר. נתון הליבה עלה ב-2.1% ב-12 החודשים האחרונים, עלייה לעומת שיעור של 2.0% שנקבע בספטמבר בסיכום 12 החודשים האחרונים.

מחירי האנרגיה ירדו ב-3.1% בחודש האחרון, מחירי המזון עלו ב-0.1% בחודש האחרון.

בתוך כך פורסם נתון נוסף המצביע על עלייה בייצור התעשייתי - הייצור עלה ב-0.7% בחודש אוקטובר, כך פרסם היום הפדרל ריזרב. העלייה באוקטובר היא הגדולה ביותר שנרשמה מאז חודש יולי והייתה אף חזקה יותר מהעלייה בגובה 0.4% שצפו האנליסטים. יצויין כי נתון הייצור התעשייתי לחודש ספטמבר תוקן לירידה של 0.1% לעומת צפי לעלייה של 0.2%. פעילות המפעלים בפני עצמה עלתה ב-0.6% באוקטובר אחרי עלייה של 0.2% בספטמבר.