הספרדים ילכו להצביע ביום א'; סקרים: "מפלגת העם" תזכה

ראש המפלגה, מריאנו רחוי, הבטיח לכווץ את הגרעון הענק של המדינה בשליש, ל-4.4% מהתמ"ג, בשנה הבאה ■ "הבחירה ברחוי תעביר מסר שיש מדינות שמוכנות לנדב צעדי צנע"

ספרד ממשיכה לתפוס כותרות. לאחר העלייה בתשואות האג"ח שלה, ולאחר צעדי צנע שהקשו מאוד על תושבי המדינה, ילכו הספרדים לבחירות ביום א' הקרוב.

על פי סקרים, מפלגת האופוזיציה "מפלגת העם" תזכה ברוב הגדול ביותר שקיבלה כל מפלגה שהיא במדינה מאז 1982. ראש המפלגה, מריאנו רחוי, הבטיח לכווץ את הגרעון הענק של המדינה בשליש, ל-4.4% מהתמ"ג, בשנה הבאה.

הממשלה הספרדית הולכת בדרכיהן של ממשלות אירלנד, פורטוגל, ולאחרונה יוון ואיטליה, שהמצב הכלכלי החמור במדינותיהן הוביל לנפילתן. בניגוד למדינות אלה, בספרד ככל הנראה יינתנו המושכות למפלגה התומכת לחלוטין בצעדים התקציביים שדורש האיחוד האירופי, שהוביל לשיעור אבטלה של 23% - הגבוה ביותר באיחוד.

"הבחירה ברחוי תעביר מסר שיש מדינות שמוכנות להתקדם עם צעדי צנע על בסיס התנדבותי", אמר אנליסט מלונדון. אולם, יש גם קולות הפוכים: "אנחנו ממש מודאגים, אחד מכל שלושה מובטלים באירופה הוא ספרדי", אמר חוליו סלזאר מ-USO יוניון. "נכנסנו לסחרור שלא רק מעכב את הכלכלה, אלא גם יוצר התרוששות כללית של האוכלוסיה".

לאור העלייה בתשואות האג"ח ואי הבהירות בנוגע לעתיד, צפוי שספרד תישאר בכותרות בזמן הקרוב. "אני צופה שהדירוג של ספרד יהיה בכותרות בשבועות הקרובים", אמר פאדי זאהר, אנליסט מלונדון.